-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renault står på
På tross av mange dystre resultater viser Renault et gå-på-humør som mange kan misunne dem.
Renault-tallene var heller ikke veldig lystige etter første halvår. 87 millioner euro var en nedgang på 61 prosent.
Men heldigvis har de med seg Nissan i Japan, Volvo (last) i Sverige og Autovaz i Russland, så konsolidert fikk man plutselig 746 millioner inn.
Og selv om driftsmarginen på bilvirksomheten sank fra 1,1 til 0,4 prosent var konsernsjef Carlos Ghosn (bildet) både optimistisk og aggressiv: «Vi er på riktig spor, og årsplanene vil holde» sa han.
Det betyr at de vil selge flere biler enn noen gang før under forutsetning, la han til, at Europa ikke forverrer seg enda mer.
I forutsetningene ligger det at Europa-markedet synker med seks til sju prosent – faktisk regner han med at hjemmemarkedet skal krympe med ti til elleve. Men globalt ser han for seg en fremgang på fem.
Selv om Renault ikke solgte mer enn 1,33 millioner biler i første halvår – det vil si 3,3 prosent mindre enn i samme periode i fjor – regner han med at nye modeller (Clio først og fremst) skal trekke volumet såpass opp at året vil ende med et nytt rekordvolum.
I forhold til sine franske kolleger i PSA er dette allikevel ikke så galt. 819 millioner i tap og klar beskjed om at i hvert fall 8.000 arbeidsplasser vil forsvinne, hører vi derfra.
Takket være godt fotfeste på en rekke utviklingsmarkeder trodde børsen på Ghosns optimisme, det var ikke snakk om noen kurstilbakegang der, nei.