-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota åpner nytt design-senter
Toyota er et selskap som pleier å mene det de sier. Når de sier de skal bli verdens største, hører de andre etter. Når de sier de skal slutte å bygge tråkige biler, investerer de 25 millioner dollars i et nytt designsentrum.

Men det største anlegget, der hvor det virkelig jobbes, ligger nær firmaets hode og hjerte, i Toyota City midt i Japan. En del milliarder yen, eller kanskje bedre: 25 millioner dollars, ble investert her i år for å få det skikkelig opp med nytt utstyr, moderne verktøy og bedre plass. Nå er det i full drift, 600 designere, modellører og andre spesialister har sitt daglige arbeide her.
Og når jeg sier daglige så mener jeg daglige. For i arbeidsinstruksen for designere står det ikke et ord om arbeidstid og overtid og avspasering. Kravet er at du viser deg på jobben minst en gang pr arbeidsdag. Selvfølgelig er det slik at det kreative personalet som jobber her er vanskeligere å holde borte fra arbeidet, enn å få dem til å komme på jobben, derfor denne løse formuleringen.
Skal de øke sin globale markedsandel fra dagens 10 til 15% i 2010 er det forresten på høy tid vi begynner å få litt spennende global design derfra snart. Det er vel derfor det nye senteret er på plass.
Men kan noen fortelle hva Toyotas designsjef heter? Anonymeste vise-presidenten i bransjen. Det kan vel ikke bli noe utadvendt design før også designerne blir utadvendte?