-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Rimeligere R
Mercedes lanserer R-Klasse i nye og rimeligere varianter. Dermed blir innstegsprisen noen titusener lavere, men fortsatt snakker vi høy priklasse.
Mens rimeligste R-Klasse som personbil i dag koster 855.000 kroner, er det til høsten nok å legge kr 813.000 på bordet for en kort 280 CDI. Nøyer du deg med to seter, slipper du snart unna med kr 560.900 for en 280 CDI lang på grønne skilter. Tidligere var innstegmodellen en R 320 CDI lang til kr 627.400.
Så langt har R-Klasse vært levert enten som varebil eller personbil – sistnevnte kun med seks individuelle seter. Nå kan du som alternativ velge fem eller syv seter i tillegg til en kortere akselavstand. Du kan også velge bakhjulsdrift som alternativ til 4Matic.
Motorprogrammet er utvidet med en ny bensinmotor på 231 hk i R 280. Et rimeligere alternativ er R 280 CDI med en moderne 190-hesters dieselmotor. Toppmodellen, R 500, er utstyrt med en 5,5-litersV8 som byr på hele 388 hk – hele 82 hk mer enn i forgjengeren.
De nye variantene av R-Klasse kan bestilles hos din Mercedes-forhandler for levering til høsten. Her er i korte trekk varianten du kan velge mellom:
Cyl. | cc | kW/hp | Nm from rpm | Trans-mission | 0-100 km/h s | Top speed km/h | l/100 km | |
R 280 CDI | V6 | 2987 | 140/190 | 440 | 7G-TRONIC | 9.7 | 210 | 8.9-9.2 |
R 280 CDI* | V6 | 2987 | 140/190 | 440 | 7G-TRONIC | 9.9 | 210 | 9.3-9.5 |
R 320 CDI | V6 | 2987 | 165/224 | 510 | 7G-TRONIC | 8.7 | 222 | 9.3-9.5 |
R 280 | V6 | 2996 | 170/231 | 300 | 7G-TRONIC | 9.6 | 222 | 10.9-11.1 |
R 350 | V6 | 3498 | 200/272 | 350 | 7G-TRONIC | 8.1 | 234 | 11.1-11.3 |
R 350 | V6 | 3498 | 200/272 | 350 | 7G-TRONIC | 8.1 | 234 | 11.4-11.6 |
R 500 | V8 | 5461 | 285/388 | 530 | 7G-TRONIC | 6.1 | 250** | 12.9-13.1 |