-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Koreansk oppskrift på suksess?
Dette er bilen som skal løfte Chevrolet-salget til nye høyder i Norge. Med priser på over 400.000 kroner skal det bli interessant å se i hvor stor grad den lykkes.
I september kommer Captiva til Norge, men neppe som varebil
Riktig pris?
De mest solgte SUVene i Norge for tiden er Suzuki Grand Vitara og Toyota RAV4. Disse har inntrekkerpriser på henholdsvis ca 250.000 og 350.000. Det skal derfor bli interessant å se reaksjonen på at du må bla opp over fire hundre tusen for Chevrolets nye utfordrer.
Riktignok et den større enn konkurrentene og kan leveres med opptil 7 seter. Trekk på alle fire hjul er selvsagt standard – her besørges fordeling av kreftene mellom akslene av avansert elektronikk. Endelig har også Chevrolet en bil med ESP, i Captiva inkluderer de elektroniske hjelpemidlene også elektronisk bremsekraftfordeler og hydraulisk bremseassistent, samt HDC (Hill Descent Control) som hjelper deg ned bratte bakke og ARP (Anti Rollover Protection) som hjelper å holde bilen på rett kjøl.
Flere følger
Når bilen kommer på markedet i september tilbys to alternative motorer – en 2,4-liters bensinmotor med 136 hk og en 2,0 for diesel som yter 150 hk (320 Nm). I februar 2007 kommer motoren den norske importøren har størst tro på – en 2,0-liter diesel med 120 hk og et dreiemoment på 280 Nm. På bestilling skaffer Chevrolet deg også en bil med 3,2-liters V6 og automatkasse som standard.
5-trinns manuell gearkasse er standard på alle modeller, men de to som kommer til Norge i høst kan mot pristillegg leveres med 5-trinns automat (ikke 120 hk). I følge BilNytt.no får importøren 170 biler i år men har som mål å selge 600 stykker i 2007. Det er så godt som sikkert at bilen ikke blir godkjent som varebil grunnet et støttestag som ligger under baksetet.
Prisene på Chevrolet Captiva er som følger:
Tillegg for: