-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Koreansk oppskrift på suksess?
Dette er bilen som skal løfte Chevrolet-salget til nye høyder i Norge. Med priser på over 400.000 kroner skal det bli interessant å se i hvor stor grad den lykkes.


I september kommer Captiva til Norge, men neppe som varebil
Riktig pris?
De mest solgte SUVene i Norge for tiden er Suzuki Grand Vitara og Toyota RAV4. Disse har inntrekkerpriser på henholdsvis ca 250.000 og 350.000. Det skal derfor bli interessant å se reaksjonen på at du må bla opp over fire hundre tusen for Chevrolets nye utfordrer.
Riktignok et den større enn konkurrentene og kan leveres med opptil 7 seter. Trekk på alle fire hjul er selvsagt standard – her besørges fordeling av kreftene mellom akslene av avansert elektronikk. Endelig har også Chevrolet en bil med ESP, i Captiva inkluderer de elektroniske hjelpemidlene også elektronisk bremsekraftfordeler og hydraulisk bremseassistent, samt HDC (Hill Descent Control) som hjelper deg ned bratte bakke og ARP (Anti Rollover Protection) som hjelper å holde bilen på rett kjøl.
Flere følger
Når bilen kommer på markedet i september tilbys to alternative motorer – en 2,4-liters bensinmotor med 136 hk og en 2,0 for diesel som yter 150 hk (320 Nm). I februar 2007 kommer motoren den norske importøren har størst tro på – en 2,0-liter diesel med 120 hk og et dreiemoment på 280 Nm. På bestilling skaffer Chevrolet deg også en bil med 3,2-liters V6 og automatkasse som standard.
5-trinns manuell gearkasse er standard på alle modeller, men de to som kommer til Norge i høst kan mot pristillegg leveres med 5-trinns automat (ikke 120 hk). I følge BilNytt.no får importøren 170 biler i år men har som mål å selge 600 stykker i 2007. Det er så godt som sikkert at bilen ikke blir godkjent som varebil grunnet et støttestag som ligger under baksetet.
Prisene på Chevrolet Captiva er som følger:
Tillegg for: