-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Racer på GT86
Allerede før den første Toyota GT86 kom til Norge, hadde bilen nytt suksess på racerbanen. Nå kan du skaffe din egen løpsbil.
Det er Toyota Motorsport GmbH (TMG) i Tyskland som har utviklet TMG GT86 CS-V3 for baneracing. Bilen debuterte i 24-timersløpet på Nürburgring i juni hvor den endte med klasseseier, og nå er den klar for salg til private kunder.
Motor og girkasse er de samme som i originalen, det vil si en 2-liters boxer med 200 hester som driver bakhjulene gjennom en 6-trinns manuell girkasse.
Bilen er utviklet med tanke på V3-klassen i den tyske VLN-serien som består av langdistanseløp på den legendariske Nordsløyfa, og den er homolegert for racing av det tyske bilsportforbundet. Men den kan også brukes i andre løp for nær-serieproduserte biler.
Racerbilen er i stor grad basert på produksjonsmodellen, men TMG har benyttet sin rike erfaring fra motorsport for å perfeksjonere den for banebruk. Det innebærer et stivere chassis, optimalisert vektfordeling, racing-eksos, -hjuloppheng og -bremser.
En prislapp på €38.500 eksklusiv avgifter gjør TMG GT86 CS-V3 oppnåelig for et bredt publikum. Ønsker du å bestille et eksemplar sender du bare en mail til motorsport@toyota-motorsport.com. Leveringstiden avhenger av hvor mange som bestiller bilen.
Her får du spesifikasjonene på engelsk: