-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Racer på GT86
Allerede før den første Toyota GT86 kom til Norge, hadde bilen nytt suksess på racerbanen. Nå kan du skaffe din egen løpsbil.
Det er Toyota Motorsport GmbH (TMG) i Tyskland som har utviklet TMG GT86 CS-V3 for baneracing. Bilen debuterte i 24-timersløpet på Nürburgring i juni hvor den endte med klasseseier, og nå er den klar for salg til private kunder.
Motor og girkasse er de samme som i originalen, det vil si en 2-liters boxer med 200 hester som driver bakhjulene gjennom en 6-trinns manuell girkasse.
Bilen er utviklet med tanke på V3-klassen i den tyske VLN-serien som består av langdistanseløp på den legendariske Nordsløyfa, og den er homolegert for racing av det tyske bilsportforbundet. Men den kan også brukes i andre løp for nær-serieproduserte biler.
Racerbilen er i stor grad basert på produksjonsmodellen, men TMG har benyttet sin rike erfaring fra motorsport for å perfeksjonere den for banebruk. Det innebærer et stivere chassis, optimalisert vektfordeling, racing-eksos, -hjuloppheng og -bremser.
En prislapp på €38.500 eksklusiv avgifter gjør TMG GT86 CS-V3 oppnåelig for et bredt publikum. Ønsker du å bestille et eksemplar sender du bare en mail til motorsport@toyota-motorsport.com. Leveringstiden avhenger av hvor mange som bestiller bilen.
Her får du spesifikasjonene på engelsk: