-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lotus-fest
Glem hvordan det gikk med Lotus i Tyrkia. Nå inviteres det til tidenes største Lotusfest. Snetterton den 20. juni.
Det er imponerende hvordan Lotus er i ferd med å bygge opp merkevaren sin igjen. At det ikke går så bra i Grand Prix, gjør liksom ikke noe – de er der igjen.
Den historiske delen går fra suksess til spektakulær suksess. Industribiten virker solid, de gjør en rekke konsulentoppdrag og kommer stadig med nye, spennende ideer.
Og om ikke lenge skal vi se dem sammen med Jaguar med en limousine du aldri har sett magrere.
LES MER I: Grønn Limo
For ikke å snakke om at bilproduksjonen også er skikkelig på gang, 2700 biler i fjor, opp fra så vidt over 2000.
Og nå inviterer alle disse Lotus-bitene, noen har ikke annet felles enn navnet, til stor markering på Snetterton-banen den 20. juni.
Programmet ser enormt ut, men samtidig har det en fullstendig ned-på-jorda tone som er en sterk og markert kontrast til de karneval-for-overklasse arrangementene som det er blitt så mange av i det siste.
Bare det at de har klart å hente hver eneste Lotus-modell som har deltatt i Formel 1, er en enestående begivenhet. 35 biler til sammen, som spenner over 37 år og som representerer noen av de mest innovative racerbilkonstruksjoner noensinne.
Det virker kanskje utrolig på dagens Formel 1-tilskuere, men en gang var det slik at dersom du var en konstruktør som var bedre enn kollegene, vant du løp, spesielt hvis du hadde en akseptabel sjåfør.
I dag blir enhver teknisk fordel enten forbudt eller stilt til disposisjon for alle de andre deltakerne samtidig.
Blant bilene du får se er en slik type 18 som Stirling Moss ga Lotus deres første F1-seier med noensinne, i Monaco for 50 år siden.
Og den restaurerte Indy-vinneren, Jimmy Clarks Type 38, vises der for første gang i ”ny” tilstand.
Det blir også en stor fanfare når Transportbilene til Lotus Racing sendes av gårde til Europa Grand Prix (Valencia). Det vil bli den 500. gang en Lotus stiller til en Fomel 1 start. Det er ikke mange merker som kan vise til noe tilsvarende.
Heikki Kovalainen, Jarno Trulli og Fairuz Fauzy kommer forresten til å sirkulere blant de besøkende, og ikke låse seg inn i en svær, luftkondisjonert bobil. De kommer også til å kjøre mange av de gamle racerbilene på banen.
Det blir masse annen aktivitet på banen også, Elise Cup og Lotus Cup Europe skal kjøres, samtidig som alle produksjonsbilene skal demonstreres.
Clive Chapman, sønn av grunnleggeren og det legendariske konstruksjonsgeniet, har kontroll over den klassiske Lotus-delen. Hans mor, Hazel, kommer også til å være til stede.
Stirling Moss regner med å ha solide nok ankler til da, slik at han også kommer til å være der. I hvert fall vil det bli en annen premiere, Elliot, sønn av Stirling, kommer til å kjøre en type 18, for å feire 50-årsdagen for Monaco-seiren.
Men minst like morsomt som å møte celebritetene, vil det bli å treffe alle de mange som er spesialinvitert.
350 personer har i årenes løp jobbet for Team Lotus – alle er invitert og det er ikke mange som ikke kommer. De har historier de, de færreste finner du på trykk. De færreste egner seg på trykk!
Hele området kommer til å være tapetsert med store skjermer der du vil få se historiske filmer med Lotus-relevanse, aktiviteter for barn, biler du aldri har sett før, med Lotus-tema hele veien.
Høres ut som en god grunn for å ta en weekend på øya. Og hvis du ikke vet det: Snetterton ligger en times tid med bil fra Stanstead flyplass.