-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Mot nye tider på Le Mans
I helgen ble et forsinket 24-timersløp kjørt på Le Mans – selvsagt uten publikum, slik vi har vent oss til i år. Likevel benyttet Toyota og Peugeot anledningen til å gi oss et glimt av fremtiden.
Det var under 24-timersløpet i 2018 FIA, sammen med Automobile Club de l’Oest (ACO), første gang presenterte sine planer om skrive nye regler slik at de stygge prototypene i den øverste divisjonen, LMP1, kan bli erstattet av såkalte «Hypercars».
Hvis jeg har oppfattet riktig og det ikke blir ytterligere utsettelse var årets løp det siste hvor de «gamle» bilene ble kjørt.
Toyota var først ut med å vise en prototyp på hvordan fremtiden kan se ut, og i år hadde de med seg en forsmak på hva vi har i vente.
Deres GR Super Sport Hypercar gjorde en oppvisningsrunde på banen med Toyota-fører Alex Wurz bak rattet, og bilen var for anledningen takløs – det blir ikke den endelige raceren, for regelverket tilsier at den nye generasjonen biler skal være med tak.
Samtidig fortalte Peugeot at de gjør seg klar for deltagelse i den nye klassen fra 2022, så da slipper heldigvis å være eneste bilprodusent i klassen, slik de har vært de siste årene etter at Porsche og Audi forsvant.
Peugeots bil er foreløpig på et svært tidlig stadium, men de forteller at de snart har klar en 1:1 modell som kan starte testingen i vindtunnel.
Den franske løven forteller at bilene i den nye toppklassen blir lenger og bredere enn dagens deltagere, henholdsvis 5 (opp fra 4,65) og 2 meter (fra 1,90).
Bilene skal være hybride og ha firehjulsdrift med maks effekt på 500 kW (680 hk).