-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mot nye tider på Le Mans
I helgen ble et forsinket 24-timersløp kjørt på Le Mans – selvsagt uten publikum, slik vi har vent oss til i år. Likevel benyttet Toyota og Peugeot anledningen til å gi oss et glimt av fremtiden.
Det var under 24-timersløpet i 2018 FIA, sammen med Automobile Club de l’Oest (ACO), første gang presenterte sine planer om skrive nye regler slik at de stygge prototypene i den øverste divisjonen, LMP1, kan bli erstattet av såkalte «Hypercars».
Hvis jeg har oppfattet riktig og det ikke blir ytterligere utsettelse var årets løp det siste hvor de «gamle» bilene ble kjørt.
Toyota var først ut med å vise en prototyp på hvordan fremtiden kan se ut, og i år hadde de med seg en forsmak på hva vi har i vente.
Deres GR Super Sport Hypercar gjorde en oppvisningsrunde på banen med Toyota-fører Alex Wurz bak rattet, og bilen var for anledningen takløs – det blir ikke den endelige raceren, for regelverket tilsier at den nye generasjonen biler skal være med tak.
Samtidig fortalte Peugeot at de gjør seg klar for deltagelse i den nye klassen fra 2022, så da slipper heldigvis å være eneste bilprodusent i klassen, slik de har vært de siste årene etter at Porsche og Audi forsvant.
Peugeots bil er foreløpig på et svært tidlig stadium, men de forteller at de snart har klar en 1:1 modell som kan starte testingen i vindtunnel.
Den franske løven forteller at bilene i den nye toppklassen blir lenger og bredere enn dagens deltagere, henholdsvis 5 (opp fra 4,65) og 2 meter (fra 1,90).
Bilene skal være hybride og ha firehjulsdrift med maks effekt på 500 kW (680 hk).