-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Volskwagen viser R5 rallybil
Nå har Volkswagen straks klar et nytt tilbud til rallyentusiaster.


Skoda har dominert den nest høyeste divisjonen i Rally-VM, WRC2-klassen med biler som følger FIAs R5-standard. De sikret seg VM-tittelen for konstruktører, og svenske Pontus Tidemand, med sterke norske relasjoner, kan smykke seg med VM-tittelen i WRC2.
Den tøffeste utfordreren har vært Ford, men fra neste år kommer en ny utfordrer som kan bli meget tøff.
Volkswagen dominerte jo WRC de fire årene de var med, og det ligger nok mye ekspertise utviklet derfra i den nye R5-bilen.
Foreløpig er det sparsomt med detaljer, men Volkswagen Motorsport har sluppet denne første skissen og antyder at rallybilen med 270 hester skal være leveringsklar i andre halvår 2018.
Polo GTI R5 er basert på sjette generasjon Polo som lanseres i disse dager.
Som produksjonsmodellen av Polo GTI som er på markedet innen årets utløp, har også rallybilen en firesylindret turbo bensinmotor med direkteinnsprøyting.
I tillegg har den firehjulsdrift, sekvensiell femtrinns girkasse og en sikkerhetspakke som tilfredsstiller kravene fra det internasjonale bilsportforbundet FIA.
Biler som følger R5-standarden kan delta i alt fra nasjonale og regionale mesterskap til VM, og er derfor regnet som et springbrett til toppnivået i WRC.
For Volkswagen Motorsport innebærer lanseringen at Polo GTI R5 at de dobler sitt utvalg. Fra før har de Golf GTI TCR som gjør det meget bra innen internasjonal racing.