-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
AMG på bane, AMG på vei
Kjører du litt rekreasjonell DTM-racing, og vil ha en gatebil som står i stil? AMG har løsningen.
Jeg har alltid likt utseendet på DTM-biler. De ser brutal og grove ut, samtidig som de ligner veldig mye på fabrikkens produksjonsmodeller for menigmann.
Men likheten er ikke nok for alle. Det vil AMG gjøre noe med.
Mercedes-AMG C63 Coupé Edition 1 er førsteutgavene av den nye C-klasse Coupé i AMG-utførelse.
I matt grå utførelse og med gule dekaler og detaljer gjør den alt den kan for å ligne mest mulig på sin bøse storebror, C63 DTM.
Selv de store felgene, 19-tommere foran og 20-tommere bak, har gul ring for å se ut som den ordentlige DTM-bilen.
Bak felgene skjuler det seg karbonbremser – lett i vekten, heftig i ytelsen.
En Edition 1 utstyres også med AMGs «Night Package» – noe som betyr en rekke detaljer i sort, i stedet for krom.
Motorutvalget er som i C63 ellers; enten 476 hestekrefter, eller 510 hestekrefter i S-modellen. Begge en 4-liters dobbelturbo.
Den faktiske DTM-bilen legger seg faktisk mellom disse to effektmessig.
490 hestekrefter høres kanskje ikke så brutalt ut for en seriøs løpsbil, men ta også med i betraktningen at den kun veier 1120 kilo.
Perspektiv? Det er like mye som en Opel Corsa.
Akkurat som i gatebilen er det en 4-liters V8-motor som supplerer kreftene, men i DTM-bilen gjøres det uten turbo eller annen pustehjelp.
Mercedes’ nye DTM-vogn skal i aksjon i neste års sesong.
Om gatebilen gir bare et snev av DTM-magien på veien, bør den by på mange morsomme kjøreturer.