-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Russisk Revolusjon
Lada var i Paris. Og viste en ny racerbil. Revolution 3.
Stadig bedre
Hver gang jeg setter meg inn i en Lada dukker det opp helt påfallende forbedringer. Man ser og kjenner at materialene blir bedre og sitter bedre sammen, og man ser på for eksempel skjøtene på karosseriet og lakkoverflatene hvordan man tar i bruk stadig mer av det aller nyeste fra verdens (først og fremst tysk) verktøyindustri.
Men her skal vi la Lada 1117, 2170 og 2172 ligge (hvorfor i all verden fortsetter de å bruke denne planstyringsnummereringen som modellnavn?), selv om de er nye og fortjener oppmerksomhet. For her skal vi ta oss av flærret.
Lada har vist ferdige rallybiler og uferdige sportsbildrømmer før de. Og denne virket heller ikke helt ferdig, men på den annen side har vel aldri finishen vært maksimal på en bil ment for seriøs banebruk – og denne er det.
Baneklar
Det er en lukket toseter med midtmotor, og siden de sier at denne skal kunne brukes i Ladas en-merke racing-serie som de kalle Revolution, er det mye som tyder på at denne skal i produksjon. Og da heter den Revolution 3.
Konstruksjonen er ganske tøff, gitterrørramme som på en gammel Lotus. Plastic-panelene hektes utenpå og skaper et tilsynelatende effektivt skall rund de to om bord som befinner seg inne i en skikkelig racingmiljø med bøyle og lettvektsseter og firepunktere og god instrumentering.
Alvoret kommer fra en toliters Renault-motor som her yter 245 hester ved hjelp av en gedigen turbo.
Vekten er ikke så gal, så vidt over et tonn, og da snakker konstruktørene om mindre enn seks sekunder til hundre, og tohundreogfemti som topp.
Det ble ikke sagt, men sekstrinnskassa og firehjulsdriftsystemet kommer nok også fra Renault. En av Ladas mange internasjonale samarbeidspartnere.
Lada er for øvrig en fabrikk som i år er på full fart mot en produksjon på 800.000 biler igjen.