-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota-sjef tar styringa
Vi har lenge gått og ventet på en ekte sportsbil fra Lexus. Nå tyder mye på at en lansering er nært forestående.
Vi har møtt Lexus LF-A som konseptbil på flere messer, både som coupé og i en nydelig roadster-innpakning. Vi har også presentert spionbilder av bilen under testing, og det er en ny dose slike vi byr på i denne omgangen.
Men vi kan også gi deg noen flere faktaopplysninger. For mens de fleste bruker Nürburgring som hemmelig testbase, gjør Lexus dette i full offentlighet. Under 24-timersløpet førstkommende helg, stiller de med to LF-A i tillegg til en løpsrigget IS-F.
Dekknavn
Riktignok heter teamet Gazoo Racing, men det er ingen tvil om at her er Toyotas egne folk sterkt engasjerte. Og det skyldes ikke minst at påtroppende styreformannen, Akiyo Toyoda (52) som er barnebarn av grunnleggeren, er svært racinginteressert. Så interessert at mye tyder på at han egenhendig kommer til å ratte bilen i 24-timersløpet.
En titt på den offisielle startlisten styrker mistanken. Der står nemlig psevdonymet Morizo oppført som sjåfør, både på Lexus LF-A og på IS-F. Toyota-presidenten har også ved tidligere anledninger deltatt i billøp, så det er i så fall ingen debutant vi får oppleve på den krevende Nordsløyfa. Og erfaring kan trengs, for denne klassiske banen er nådeløs.
Også i fjor deltok Lexus i 24-timersløpet. Se linker til konseptbilene.
Standard
Det sies at bilen som skal delta i 24-timersløpet er en mer eller mindre standard produksjonsbil med innmontert sikkerhetsutstyr. Skjønt produksjonsbil i vanlig forstand er det ikke snakk om – med en 5-liters V10 på drøye 500 hk og en årstakt på noen hundre, blir dette en sportsbil for spesielt interesserte som kan bla opp tilstrekkelig med cash.
Det er mange som har etterlyst en skikkelig sportsbil fra Toyota-konsernet etter at Supra forsvant. Enda verre ble det da også produksjonen av Celica og MR2 opphørte. Går det som entusiastene håper, vil en ny LF-A stå klar til Tokyo-utstillingen i oktober.