-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Rally for folket
Volkswagen satser tungt på rally-VM fra neste år. Det markeres med en spesialmodell for folket.
Vi var til stede i Monaco da Volkswagen lanserte sin tunge WRC-satsing og viste sin nye rallybil basert på Polo. Men de visste ikke bare rallybilen – de har også tatt frem en gatebil over samme tema i svært begrenset opplag.
I dag strekker Polo-serien seg fra lavutslippsmodellen Polo BlueMotion til toppmodellen Polo GTI. Men nå kommer spesialutgaven for de som har enda større forventninger til en potent småbil – Polo R WRC.
Den skal bare produseres i 2500 eksemplarer og får en prislapp på 33.900 euro. Harald A. Møller har ingen planer om å importere spesialmodellen, så du må alliere deg med en forhandler utenfor landets grenser dersom du vil sikre deg et eksemplar.
Bilen har en 2,0-liters TFSI-motor som yter 220 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 350 Newtonmeter. Til sammenligning har Polo GTI en 1,8-liter med 180 hk og 250 Nm.
Polo R WRC gjør null til hundre på 6,4 sekunder – et halvt sekund raskere enn en GTI.
Spesialmodellen er som WRC-bilen lakkert perlehvit med blå/grå striper og har en kraftig WRC-støtfanger. I pakken inngår også 18-tommers spesialfelger med dekk i dimensjon 215/35 R18. Sportschassiset skal sørge for sportslige kjøreegenskaper.
Polo R WRC leveres kun med to dører, den har drift på forhjulene, og en tettsteget 6-trinns manuell girkasse skal besørge raske girskift.
Interiøret er selvsagt motorsport-inspirert. Her finner du racingseter med WRC-logo, multifunksjons sportsratt kledd med Alcantara, sort taktrekk og aluminium pedaler.
De første kundene får levert sine biler i september 2013.
Du kan lese alt om Volkswagens rallysatsing og intervju med den norske fabrikkføreren, Andreas Mikkelsen, i bladet Bil nummer 2-2013.
LES OM: Mikkelsens VW-kontrakt