-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Rally for folket
Volkswagen satser tungt på rally-VM fra neste år. Det markeres med en spesialmodell for folket.
Vi var til stede i Monaco da Volkswagen lanserte sin tunge WRC-satsing og viste sin nye rallybil basert på Polo. Men de visste ikke bare rallybilen – de har også tatt frem en gatebil over samme tema i svært begrenset opplag.
I dag strekker Polo-serien seg fra lavutslippsmodellen Polo BlueMotion til toppmodellen Polo GTI. Men nå kommer spesialutgaven for de som har enda større forventninger til en potent småbil – Polo R WRC.
Den skal bare produseres i 2500 eksemplarer og får en prislapp på 33.900 euro. Harald A. Møller har ingen planer om å importere spesialmodellen, så du må alliere deg med en forhandler utenfor landets grenser dersom du vil sikre deg et eksemplar.
Bilen har en 2,0-liters TFSI-motor som yter 220 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 350 Newtonmeter. Til sammenligning har Polo GTI en 1,8-liter med 180 hk og 250 Nm.
Polo R WRC gjør null til hundre på 6,4 sekunder – et halvt sekund raskere enn en GTI.
Spesialmodellen er som WRC-bilen lakkert perlehvit med blå/grå striper og har en kraftig WRC-støtfanger. I pakken inngår også 18-tommers spesialfelger med dekk i dimensjon 215/35 R18. Sportschassiset skal sørge for sportslige kjøreegenskaper.
Polo R WRC leveres kun med to dører, den har drift på forhjulene, og en tettsteget 6-trinns manuell girkasse skal besørge raske girskift.
Interiøret er selvsagt motorsport-inspirert. Her finner du racingseter med WRC-logo, multifunksjons sportsratt kledd med Alcantara, sort taktrekk og aluminium pedaler.
De første kundene får levert sine biler i september 2013.
Du kan lese alt om Volkswagens rallysatsing og intervju med den norske fabrikkføreren, Andreas Mikkelsen, i bladet Bil nummer 2-2013.
LES OM: Mikkelsens VW-kontrakt