-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rally for folket
Volkswagen satser tungt på rally-VM fra neste år. Det markeres med en spesialmodell for folket.
Vi var til stede i Monaco da Volkswagen lanserte sin tunge WRC-satsing og viste sin nye rallybil basert på Polo. Men de visste ikke bare rallybilen – de har også tatt frem en gatebil over samme tema i svært begrenset opplag.
I dag strekker Polo-serien seg fra lavutslippsmodellen Polo BlueMotion til toppmodellen Polo GTI. Men nå kommer spesialutgaven for de som har enda større forventninger til en potent småbil – Polo R WRC.
Den skal bare produseres i 2500 eksemplarer og får en prislapp på 33.900 euro. Harald A. Møller har ingen planer om å importere spesialmodellen, så du må alliere deg med en forhandler utenfor landets grenser dersom du vil sikre deg et eksemplar.
Bilen har en 2,0-liters TFSI-motor som yter 220 hestekrefter og har et maks dreiemoment på 350 Newtonmeter. Til sammenligning har Polo GTI en 1,8-liter med 180 hk og 250 Nm.
Polo R WRC gjør null til hundre på 6,4 sekunder – et halvt sekund raskere enn en GTI.
Spesialmodellen er som WRC-bilen lakkert perlehvit med blå/grå striper og har en kraftig WRC-støtfanger. I pakken inngår også 18-tommers spesialfelger med dekk i dimensjon 215/35 R18. Sportschassiset skal sørge for sportslige kjøreegenskaper.
Polo R WRC leveres kun med to dører, den har drift på forhjulene, og en tettsteget 6-trinns manuell girkasse skal besørge raske girskift.
Interiøret er selvsagt motorsport-inspirert. Her finner du racingseter med WRC-logo, multifunksjons sportsratt kledd med Alcantara, sort taktrekk og aluminium pedaler.
De første kundene får levert sine biler i september 2013.
Du kan lese alt om Volkswagens rallysatsing og intervju med den norske fabrikkføreren, Andreas Mikkelsen, i bladet Bil nummer 2-2013.
LES OM: Mikkelsens VW-kontrakt