-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
"Glattkjøring" på Red Bull Ring
Det ble en hendelsesrik helg for Marcus Påverud og hans danske makker, Jens Reno Møller i GTOpen-mesterskapet på Red Bull Ring i helgen.
Duoen kjørte inn til 5. og 3. plass i ProAm-klassen i de to løpene. De styrket dermed sin andreplass i sammendraget. For Marcus ble lørdagens løp ekstremt spennende, da han kjørte på slicks i et voldsomt regnskyll på slutten av løpet.
– Det begynte å regne litt da det gjensto ti runder, men det økte på og plutselig sto regnet i bakken. De fleste valgte å ligge ute med tørrværsdekk, men det ble utrolig utfordrende mot slutten. Jeg har faktisk aldri kjørt på glattere bane, forteller Marcus.
– Heldigvis kunne teamet varsle meg på radioen om vannplaning inn mot sving 3 da det sto igjen tre runder av løpet. Jeg så at flere biler foran meg mistet grepet og bare seilte ut av banen uten kontroll, men jeg klarte bremse tidsnok og å snike meg rundt svingen i sneglefart.
– Dermed tok jeg fire plasser på én sving, og da vi krysset målstreken på runde 40 lå jeg plutselig på fjerdeplass totalt i løpet og som nr. 2 i ProAm, men det var dessverre ikke lenge jeg kunne glede meg over det, sier Marcus.
Først varslet Race Control at det ville bli sendt ut sikkerhetsbil på banen, og at løpet dermed ville avsluttes med to runder bak denne. Men bare noen sekunder senere kom beskjeden om at løpet ble stoppet og avsluttet med rødt flagg.
– Ekstremt frustrerende for oss, som faktisk hadde mestret forholdene og holdt oss på banen. Med rødt flagg ble løpsresultatet utregnet i henhold til plasseringene etter 39 runder. Det var i alt fem biler som dermed beholdt plasseringene sine selv om de hadde kjørt av banen, blant annet totalvinneren, forteller 21-åringen fra Lier.
I søndagens løp var det Marcus som kjørte JAS-teamets Honda NSX GT3 fra start og han fikk en fin fight med Adam Carroll (Audi R8) og ProAm-mesterskapets leder Ollie Millroy (McLaren 720).
I 35 minutter fulgte de tre hverandre som skygger før de gikk inn samtidig for å bytte førere. Jens Reno Møller overtok bilen i posisjon til å utfordre, og han kjørte forbi to konkurrenter og inn til en sterk sjetteplass totalt og tredjeplass i ProAm.
– Jeg følte at jeg hadde tempo til å utfordre Millroy, men slet litt mye på dekkene tidlig i løpet for å passere en Lamborghini fra PRO-klassen, som var ekstremt flink til å forsvare seg. Ellers er jeg veldig fornøyd med kjøringen, ikke minst fordi jeg før disse løpene hadde hatt sju ukers pause uten å sitte i en racerbil.
– Nå blir det heldigvis ikke så lange pauser mellom de to siste løpshelgene i mesterskapet, og da bør det også bli lettere å få racetempoet på plass, sier Marcus Påverud.
GTOpen-mesterskapet avsluttes med løp på Monza Italia om 14 dager, og finalen kjøres i Barcelona 23.-24.oktober.