-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stenshorne kjører for medalje
Rallyføreren Martin Stenshorne har press på seg foran helgens VM-runde Sanremo Rally i Italia. Med nok et godt resultat i det som gjerne betegnes som junior-VM, vil bilgiganten Ford sørge for at Hokksund-gutten også får kjøre årets siste VM-runde.


Martin Stenshorne og kartleser Clive Jenkins har fått en god start på årets sesong i Super 1600
Martin Stenshorne og kartleser Clive Jenkins har fått en god start på årets sesong i Super 1600
Jeg er svært godt fornøyd med sesongen så langt. Det har godt bedre enn jeg hadde forventet, og nå gleder jeg meg bare til Sanremo Rally, sier Martin Stenshorne. Han er beste Ford-fører så langt, og det har resultert i at bilgiganten har sperret opp øynene for 26-åringen som sikter høyere enn deltagelse i junior-klassen.
Opprinnelig hadde jeg ikke budsjett til mer enn tre av seks løp selv, men Ford har sørget for at det blir start både i Italia og på Korsika. Avslutningsløpet i England er ikke endelig bekreftet ennå, så jeg er avhengig av gode resultater i de to neste løpene, sier Martin Stenshorne som har vært på den italienske rivieraen for å forberede seg til helgens løp lenge allerede.
Super 1600 er den rette betegnelsen på klassen for de trimmede gruppe A-bilene med motorer inntil 1600 ccm. De kjører de samme løpene som Petter Solberg og de andre VM-stjernene, og det internasjonale Bilsportforbundet og bilprodusentene satser sterkt på klassen for å skaffe rekrutter til VM-toppen.
Klassen er ny i år, og 22 førere er med i VM-serien. Martin Stenshorne åpnet med en 4. plass i det første løpet i Spania i april. Deretter ble det 3. plass i Akropolis Rally i Hellas. I Finland måtte han bryte med tekniske problemer, men ligger allikevel på bronseplass bak franske Sebastien Loeb og italieneren Andrea Dallavilla.
Loeb har vært suveren og vunnet alle tre løpene så langt. At Citroën har tatt Loeb ut av 1600-klassen og plassert ham i en fullblods WRC-bil i konkurranse med blant andre Petter Solberg i Italia til helgen, viser hvor viktig klassen er for videre avansement. Også Martin Stenshorne har en klar målsetting om å få en plass i en WRC-bil i løpet av kort tid.
Så langt er to av VM-løpene kjørt på grus og ett på asfalt. I Italia er det asfaltveier som venter deltagerne, og det er ingen ulempe for den tidligere gokart- og formelbil-føreren Stenshorne.
I rally må en beherske alle forhold, men det er klart jeg har mye erfaring med asfalt. Nå kan det bli vanskelige forhold her. Det er høstvær med mye tett tåke og dessuten en del store trær over veien som både kaster skygge slik at det ikke tørker opp, og dessuten faller det mye høstløv av dem som gjør veiene glatte, sier Martin som uansett forhold har som mål å ta nye VM-poeng.
Målet er å komme inn på poengplass. Både bilen og jeg er god nok for det, men det er små marginer i denne sporten, sier Stenshorne som sammen med sin britiske kartleser Clive Jenkins har vært gjennom løypa to ganger før de starter på fredag morgen.
Sanremo Rally har start og base i havnebyen Sanremo på den italienske riviera. Løpet går over tre dager og inneholder 16 fartsetapper. Først søndag ettermiddag vil bilene kjøre over målrampen i Sanremo.
Bilnorge holder deg oppdatert gjennom hele helgen med spesiell vekt på de to norske deltagerne.
VM-stillingen Super 1600 etter 3 av 6 runder
- 1. Sebastien Loeb, Frnakrike, Citroën Saxo, 30 poeng
- 2. Andrea Dallavilla, Italia, Fiat Punto, 14
- 3. Martin Stenshorne, Norge, Ford Puma, 7
- 4. Giandomenico Basso, Italia, Fiat Punto, 6
- 4. Corrado Fontana, Italia, Peugeit 206, 6
- 6. Jussi Valimäki, Finland, Peugeot 206, 4
- 7. Cederic Robert, Frankrike, Peugeot 206, 3
- 8. Patrick Magaud, Frankrike, Ford Puma, 2