-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
Stil og substans
Den ene kjører knallhardt på stil, den andre på praktisk interiør. Men kanskje utelukker ikke det ene det andre?
Først publisert i Bil 4-2018.
For det er ikke sånn at Volvo XC40 ikke er stilig, på sin egen lille måte. Det skorter i hvert fall ikke på selvtilliten.
- Nei, så harry!
Min søster Mari er med meg i duell-kjøring mellom Volvoen og helt nye BMW X2. Det lille gummiflagget som stikker ut under kamskjellpanseret på førersiden er ikke helt til hennes smak.
- Det er ikke slik at alt som er svensk er harry, parerer jeg.
- Nei, men likevel, da.
Slike detaljer er med på å løfte Volvoen, spør du meg, og viser bare at svenskene ikke bare er klar for en helt ny æra for det svenske merket – de er midt i den.
Om ikke lenge kommer en helelektrisk utgave av denne bilen (men sannsynligvis kommer en helt egen el-modell fra Volvo først), og fra og med neste år skal samtlige Volvo-modeller være å få i en elektrifisert utgave.
Akkurat denne testbilen, derimot, den har ikke stikkontakt. Her snakker vi gammeldags oppskrift: Bensinmotor under panseret, drift på alle fire hjul og en automatkasse imellom. Stor motor, uten at den utmerker seg mer i særlig retning, verken positivt eller negativt.
At den har bensinmotor er jo også et slags tegn i tiden – selv om den er tilgjengelig med diesel også, naturligvis. Dieselmotoren har jo fått et image verre enn Beelzebub selv, men den holder fortsatt tritt.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
Tekst og foto: Odd Erik Skavold Lystad