-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stil og substans
Den ene kjører knallhardt på stil, den andre på praktisk interiør. Men kanskje utelukker ikke det ene det andre?
Først publisert i Bil 4-2018.
For det er ikke sånn at Volvo XC40 ikke er stilig, på sin egen lille måte. Det skorter i hvert fall ikke på selvtilliten.
- Nei, så harry!
Min søster Mari er med meg i duell-kjøring mellom Volvoen og helt nye BMW X2. Det lille gummiflagget som stikker ut under kamskjellpanseret på førersiden er ikke helt til hennes smak.
- Det er ikke slik at alt som er svensk er harry, parerer jeg.
- Nei, men likevel, da.
Slike detaljer er med på å løfte Volvoen, spør du meg, og viser bare at svenskene ikke bare er klar for en helt ny æra for det svenske merket – de er midt i den.
Om ikke lenge kommer en helelektrisk utgave av denne bilen (men sannsynligvis kommer en helt egen el-modell fra Volvo først), og fra og med neste år skal samtlige Volvo-modeller være å få i en elektrifisert utgave.
Akkurat denne testbilen, derimot, den har ikke stikkontakt. Her snakker vi gammeldags oppskrift: Bensinmotor under panseret, drift på alle fire hjul og en automatkasse imellom. Stor motor, uten at den utmerker seg mer i særlig retning, verken positivt eller negativt.
At den har bensinmotor er jo også et slags tegn i tiden – selv om den er tilgjengelig med diesel også, naturligvis. Dieselmotoren har jo fått et image verre enn Beelzebub selv, men den holder fortsatt tritt.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Testdata
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.
Tekst og foto: Odd Erik Skavold Lystad