-
Daglig leder
Møller Bil Øst AS
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Konklusjon
Vårt valg
Fiesta: 5. Polo: 4. Corsa: 3.
Tiden går fort, og selv om det ikke er mer enn 3 år siden dagens Corsa-serie ble introdusert, merkes alderen når den sammenlignes med Polo og Fiesta.
Ford har gjort en kjempejobb med Fiesta. Det kan være delte meninger om den designmessig holder mål, men det er utvendig. Interiøret er det derimot enighet om. Det er nydelig, og da snakker vi ikke bare om linjer, former og farger. Alt du tar i, fra rattene som styrer luftretningen i friskluftdysene til gearspak og ratt, gir et kvalitetsmessig meget godt inntrykk. Slikt er vi ikke vant til i denne klassen.
Det er ikke noe å sette fingeren på når det gjelder kvaliteten i Corsa og Polo heller, det er bare det at Fiesta er mer forseggjort når vi ser på detaljene.
Holder vi smak og behag i bakgrunnen, kan det likevel være vanskelig å velge mellom de tre. Noe som kan illustreres på følgende måte: Mens jeg satt og kjørte Corsa opp gjennom Gudbrandsdalen tenkte jeg med meg selv at; "dette er da en uforskammet trivelig og lettkjørt småbil, jeg kan ikke forstå at det er mulig å gjøre det stort bedre". De samme tankene kom igjen når jeg kommer over i Polo, og i Fiesta.
Dette er biler som det er lett å leve med, men når vi sammenligner dem støtfanger mot støtfanger kommer forskjellene frem, og på de flest punkter taler de til fordel for Fiesta.
På et område innfrir ikke Fiesta, og det er bakseteplass. Er bakseteplassen viktig er Corsa den beste, og Polo er også klart bedre enn Fiesta. Er behovet for god plass i baksetet stort, er det bare melde pass, da holder ikke Fiesta mål.
Når vårt valg likevel falt på Fiesta er det begrunnet i gode kjøreegenskaper, høyt utstyrsnivå, en praktisk og rommelig førerplass og et tiltalende interiør både hva linjer og detaljefinish angår. Så får du vurdere hvilken som dekker dine behov best. Er god plass i baksetet viktig er både Polo og Corsa bedre egnet.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data