-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Vårt valg
Begge bilene representerer det beste av kjøreegenskaper i klassen. Golfen er mest anonym i sitt ytre, men vi har sans for GTI-rattet med integrert tommelkontroll for radio og kjørecomputer. Instrumentbelysningen er det mer delte meninger om, noen synes at det er tøft med blått lys, andre synes det motsatte. Uansett, instrumentene er lettleste og funksjonelle. Golfens chassis er fint balansert, men likevel håret bak Focus. Den elektrhydrauliske styringen ligger også det lille merkbare etter i presisjon og respons.
Focus har en frekkere design, samtidig er det nydelig balanse i bilen, både i selve chassiset og i styringen. Alt i alt legger vi stor vekt på bilenes kjøreegenskaper med tilhørende kjøreglede. Her scorer Focus ST et poeng mer enn Golfen. Legg også til at større bagasjerom og lavere støy gir plusspoeng – men så kan vi trekke fra et poeng for høyere pris...
Alt i alt står vi igjen med Focus ST som vårt førstevalg – den haler i land en knepen poengseier.
LES VIDERE:
- Innledning
- VW Golf GTI
- Ford Focus ST
- Priser og tekniske data