-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
Megacity på bilde
BMWs spennende Megacity-prosjekt har vært mye omtalt. Nå er de første bildene sluppet.

Selv om styret fremdeles ikke formelt har godkjent BMWs fremtidsrettede Megacity-prosjekt, har designsjef Adrian Van Hooydonk, og han som er designansvarlig for programmet, Benot Jacobs, vist de første bildene av bilen. Og på fabrikken i Wackersdorf har de begynt å spinne den.
Uttrykket ”spinne” er ikke så spinnvillt som det kan høres ut. Dette er nemlig en bil der hele passasjeravdelingen skal bygges opp av kullfibertråder. ”Vev meg en bil” kan bli den nye formen for bestilling.
Planene snakker om eldrift, fire seter og på markedet sommeren 2013 og er en del av et prosjekt München kaller MCV – MegaCityVehicles.
Det er et tett samarbeid med et amerikansk firma, SGL Group, her når det gjelder den revolusjonerende karosseriteknikken. Kullefibermaterialer er 30 prosent lettere enn aluminium og tåler ekstreme belastninger.
Produksjonsmetoden skal også kunne gi nye friheter til designerne. Derfor er det for tiden 15 av dem på dette prosjektet, mange flere enn det som er vanlig for en ny modell fra BMW.
Med tiden regner man med at forsøksproduksjonen skal flyttes fra joint venture-fabrikken i Wackersdorf til BMWs fabrikk i Landshut, men når det blir full produksjon skal den skje i Leipzig. Der regner man i første omgang med 600 nye arbeidsplasser.
I følge SGL-folket kommer karosseriet – i 100 prosent kullfiber - til å bli 100 kg lettere enn et vanlig karosseri, og BMW sier at de regner med at hele bilen vil bli ca. 100 kg tynger enn en konvensjonell forbrenningsmotordrevet. I dag veier en el-Mini 300 kg mer enn en vanlig.
Det blir masse annen teknologi i slekt med romfart om bord i disse bilene, men det hele koker ned til noe BMW kaller LifeDrive konseptet.
To moduler skilt horisontalt. Den nederste inneholder hjul, opphengning, plattform og hele drivverket. Den øverste er life-delen og består av kullfiber-hylsteret.
Inni det skal vi kjøre oss inn i fremtiden.