-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tung satsing på lett materiale
BMW vil sammen med sin partner SGL Group investere tungt i produksjon av karbonfiber.
Partnerne sier ifølge Automotive News Europa at deres nye anlegg blir verdens største produsent av karbonfiber, med en årlig produksjon på 9000 tonn når anlegget står klart i 2015.
Anlegget ved Moses Lake i staten Washington drives på ren vannkraft – et viktig valg for lakaliseringen. Fabrikken leverer karbonfiber-forsterket plast (CFRP) til BMWs nye i-modeller.
Karbonfibrene er brukt i produksjon av 5000 i3 ved BMW-fabrikken i Leipzig, hvorav nesten 1000 er registrert i Norge så langt.
SGL Automotive Carbon Fibers eies 49 prosent av BMW. Partnerne har i første runde investert 100 millioner dollar i anlegget som har 80 ansatte. Nå legger de inn ytterligere 200 millioner dollar og ansetter 120 nye medarbeidere for å tredoble produksjonen.
Med utvidelsen av fabrikken hevder BMW at de kan produsere CFRP også til andre modeller «til konkurransedyktige priser og i tilstrekkelige mengder».
Man forventer blant annet at neste generasjon 7-serie, som debuterer om et par år, vil ha store innslag av karbonfiber.