-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Buick-byen Flint uten Buick
Det er jommen mye trist vi må rapportere på disse sidene. For eksempel at Buick-forhandeleren i Flint, Michigan, nå stenger dørene. Hvorfor det er verd en notis? Flint har vært Buick-byen i nesten 100 år.

Og ved innkjøringen til byen, når man kommer i retning fra Detroit, der Interstate I-75 passerer bygrensa, står fremdeles det svære tårnet som proklamerer at nå er du i Buick city Noe du ikke akkurat var etter den store streiken i 1998 og stengingen av Buick City fabrikken i fjor.
Og nå skal du heller ikke få kjøpt en ny Buick i Buick City. I går fortalte lokalavisen at Maryann MacGillivray, som drev den 27 år gamle forhandlerbedriften som faren hadde startet, lukket dørene for godt og returnerte forhandleravtalen til Buick. Hva de gjør, om de oppretter en ny forhandler, kunne avisen enda ikke fortelle.
Maryann selv fortalte om årlig volum på rundt 1000 biler i sekstri-årene, nå var det nede på 300 – og synkende. Han klaget også over at Buick ikke hadde noen SUV, riktignok kommer Rendevouz som 2002-modell, la hun til, sikkert et glimrende supplement til modellutvalget, men den kommer for sent for å redde oss.
Men hovedgrunnen til at hun ikke kunne holde på lenger: De fleste av våre kunder var ansatt hos GM. Med de siste års utvikling er det ingen overdrivelse å si at disse kundene blir det stadig færre av.
Illustrasjon fra Sloan Museum i Flint City
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no