-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Buick-byen Flint uten Buick
Det er jommen mye trist vi må rapportere på disse sidene. For eksempel at Buick-forhandeleren i Flint, Michigan, nå stenger dørene. Hvorfor det er verd en notis? Flint har vært Buick-byen i nesten 100 år.

Og ved innkjøringen til byen, når man kommer i retning fra Detroit, der Interstate I-75 passerer bygrensa, står fremdeles det svære tårnet som proklamerer at nå er du i Buick city Noe du ikke akkurat var etter den store streiken i 1998 og stengingen av Buick City fabrikken i fjor.
Og nå skal du heller ikke få kjøpt en ny Buick i Buick City. I går fortalte lokalavisen at Maryann MacGillivray, som drev den 27 år gamle forhandlerbedriften som faren hadde startet, lukket dørene for godt og returnerte forhandleravtalen til Buick. Hva de gjør, om de oppretter en ny forhandler, kunne avisen enda ikke fortelle.
Maryann selv fortalte om årlig volum på rundt 1000 biler i sekstri-årene, nå var det nede på 300 – og synkende. Han klaget også over at Buick ikke hadde noen SUV, riktignok kommer Rendevouz som 2002-modell, la hun til, sikkert et glimrende supplement til modellutvalget, men den kommer for sent for å redde oss.
Men hovedgrunnen til at hun ikke kunne holde på lenger: De fleste av våre kunder var ansatt hos GM. Med de siste års utvikling er det ingen overdrivelse å si at disse kundene blir det stadig færre av.
Illustrasjon fra Sloan Museum i Flint City
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no