-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
GM-tilbakekalling, men mangler deler
At 290.000 bileiere eiere får brev om at det er et mulig problem med bilen deres er ikke uvanlig i USA. Men når det samtidig i brevet står at de ikke kan komme inn med bilen enda, fordi fabrikken mangler erstatningsdelene, har tilbakekallings-sagaen fått en ny vri.

Eierne har nå fått brev om dette, men GM skriver samtidig at tilbakekalling ikke vil skje før mot slutten av året, fordi fabrikken mangler deler for å foreta den nødvendige modifikasjonen.
GM har fått rapporter om 115 tilfelle av uprovosert utløsning, 60 av dem medførte skader. Som regel ved at folk kjørte av veien – det er ganske dramatisk plutselig å få kruttlukt i nesen, kanon-smell i øret og en svær hvit pute, med talkumen fykende rundt, opp langs skulderen.
Problemet er en liten ledning som korroderer, det medfører at hele utløsermekanismen må skiftes. Mens eierne venter på erstatning anbefaler GM føreren å sitte godt til høyre i setet og alltid bruke setebeltet. Et lite blikk på dashbordet (det er det lille vinduet rett bak rattet) blir også anbefalt – selv om det er ganske fjernt for amerikanske bilister. GM forteller at varsellyset for airbagen ofte kom på like før det smalt.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no