-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
GM-tilbakekalling, men mangler deler
At 290.000 bileiere eiere får brev om at det er et mulig problem med bilen deres er ikke uvanlig i USA. Men når det samtidig i brevet står at de ikke kan komme inn med bilen enda, fordi fabrikken mangler erstatningsdelene, har tilbakekallings-sagaen fått en ny vri.
Eierne har nå fått brev om dette, men GM skriver samtidig at tilbakekalling ikke vil skje før mot slutten av året, fordi fabrikken mangler deler for å foreta den nødvendige modifikasjonen.
GM har fått rapporter om 115 tilfelle av uprovosert utløsning, 60 av dem medførte skader. Som regel ved at folk kjørte av veien – det er ganske dramatisk plutselig å få kruttlukt i nesen, kanon-smell i øret og en svær hvit pute, med talkumen fykende rundt, opp langs skulderen.
Problemet er en liten ledning som korroderer, det medfører at hele utløsermekanismen må skiftes. Mens eierne venter på erstatning anbefaler GM føreren å sitte godt til høyre i setet og alltid bruke setebeltet. Et lite blikk på dashbordet (det er det lille vinduet rett bak rattet) blir også anbefalt – selv om det er ganske fjernt for amerikanske bilister. GM forteller at varsellyset for airbagen ofte kom på like før det smalt.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no