-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
GM-tilbakekalling, men mangler deler
At 290.000 bileiere eiere får brev om at det er et mulig problem med bilen deres er ikke uvanlig i USA. Men når det samtidig i brevet står at de ikke kan komme inn med bilen enda, fordi fabrikken mangler erstatningsdelene, har tilbakekallings-sagaen fått en ny vri.

Eierne har nå fått brev om dette, men GM skriver samtidig at tilbakekalling ikke vil skje før mot slutten av året, fordi fabrikken mangler deler for å foreta den nødvendige modifikasjonen.
GM har fått rapporter om 115 tilfelle av uprovosert utløsning, 60 av dem medførte skader. Som regel ved at folk kjørte av veien – det er ganske dramatisk plutselig å få kruttlukt i nesen, kanon-smell i øret og en svær hvit pute, med talkumen fykende rundt, opp langs skulderen.
Problemet er en liten ledning som korroderer, det medfører at hele utløsermekanismen må skiftes. Mens eierne venter på erstatning anbefaler GM føreren å sitte godt til høyre i setet og alltid bruke setebeltet. Et lite blikk på dashbordet (det er det lille vinduet rett bak rattet) blir også anbefalt – selv om det er ganske fjernt for amerikanske bilister. GM forteller at varsellyset for airbagen ofte kom på like før det smalt.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no