-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nytt liv for 100-åring
Chevrolet skal få en meget bedre profil, lovet veteranen til sin 100-års dag.
Det ser ut som om GM igjen planlegger store ting med Chevrolet. Det er en viss logikk i det – som merkevare får den ikke mer oppmerksomhet enn for eksempel Buick eller Cadillac, men nesten halvparten av alle GMs biler er en Chevrolet i en eller annen form.
Det er slett ikke sikkert det var så smart å skille merket i to strengt adskilte fraksjoner, USA-delen og den delen som stammet fra koreanske Daewoo – som vi kjenner som Chevrolet her hjemme.
Forvirringen er stor, også kommersielt. En importør som representerer Chevrolet, representerer nødvendigvis ikke Chevrolet lenger. Dersom den kommer fra den andre Chevrolet-armen.
Uten å komme med detaljer sier Joel Ewanick, GMs marketingsjef i Detroit (som de hentet fra Hyundai – før det var han hos Nissan) i et intervju med Financial Times, at ”Vi kommer til å legge meget større vekt på å fortelle folk at det er Chevrolet som er vår globale merkevare”.
Han presiserer at dette kommer ikke bare til å gjelde det kundene oppfatter, han snakker også om en kulturendring i GMs egen organisasjon.
Se ikke bort fra at dette kan ha med det å gjøre at lille, koreanske Cruze, en slags liten Opel, gikk forbi store Silverado som konsernets mest solgte bil i første kvartal i år.
Det er også et annet interessant faktum, at nå er det under 40 prosent av alle Chevroleter som selges i USA. Kina representerer 14 prosent, Brasil 13 slik at Chevrolet nok er blitt mer global enn Generalen egentlig hadde regnet med.
Ting tyder på at vi kan vente en spennende utvikling når GM forteller at i Europa kommer Chevrolet Volt til å konkurrere direkte med Opels (identiske) Ampera..
Det tyder på at bilmerket med tversoversløyfe-logoen, bilmerket som kan feire sitt 100 års jubileum i høst, kommer til å bli en helt annen faktor enn den har vært på lenge. Vi må tilbake til før andre verdenskrig for å se at Ford og Chevrolet dominerte det globale markedet.
Hva som skjer her hjemme er uklart. Dagens importør av (Korea-) Chevrolet sier at de dropper agenturet. Med nye forretningsplaner fra Generalen (og litt flere motorer tilpasset norske avgifter) kan dette kanskje bli et veldig dynamisk agentur igjen.