-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
- Volt skal realiseres
I Detroit viste GM sin oppladbare hybridbil, Chevrolet Volt. Nå forteller de at et slikt konsept skal realiseres.
Les omtale av Chevrolet Volt fra Detroit her.
Det mest interessante med Volt er den lange rekkevidden – ikke minst takket være avansert batteriteknologi. Ulempen er imidlertid at teknologien ligger et stykke frem i tid, men nå er GM overbevist om at dette kan fremskyndes etter flere inngående samtaler med batteriprodusenter og påtrykk fra myndighetene.
De fleste mener at Volt ikke er stort annet enn et dyrt forskningsprosjekt, men teknisk direktør Jim Queen sier GM er dønn seriøse med hensyn til dette prosjektet. Han innrømmer likevel at de foreløpig har problemer med å gjøre det lønnsomt.
Queen uttaler videre at GM i løpet av noen måneder vil lansere en ny produktplan basert på nye utslippskrav fra myndighetene. Nå planlegger GM ut fra at amerikanske myndigheter vil sette krav om fire prosent utslipppsreduksjon i året de neste ti årene.
Dersom GM må forholde seg til så dramatiske reduksjoner, vil det tvinge konsernet til å revidere planene om hvordan deres store biler samt SUVer og trucker skal håndteres.
De siste årene har GM lansert planer om store, bakhjulsdrevne biler ala de nye Chrysler-modellene, men disse blir med stor sannsynligvis skrinlagt – i alle fall de som ikke er kommet for langt til å stoppes.