-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Daihatsu forsvinner fra Australia
Australia er nesten hjemmemarked for Toyota, derfor virker det ekstra underlig at de har besluttet å eliminere juniormerket sitt, Daihatsu, fra det markedet.
Daihatsu er populære biler i Australia, men snart forsvinner de
Daihatsu er populære biler i Australia, men snart forsvinner de
Daihatsu er som kjent eid av Toyota, noen av modellene produserer de til og med hos hverandre, og Toyota er en av de aller største i Australia. Allikevel klarer de ikke å forsvare Daihatsus plass der.
Etter omfattende markedsundersøkelser har vi funnet ut at den langsiktige muligheten for Daihatsu til å generere en fornuftig forretning i Australia, var meget begrenset heter det omtrent. Derfor skal virksomheten skrus ned, og den beslutningen har styret tatt etter nøye å ha studert Daihatsus nåværende og prosjekterte finansielle bidrag i Australia og i det økende konkurransemiljøet får vi vite.
Oversatt betyr det ganske greit at de skal slutte å selge Daihatsu der, spesielt fordi man på slutten av meldingen får beskjed om at kunder som kjøper Daihatsu i løpet av de neste 12 månedene, skal vite at de vil bli tatt godt vare på med fortsatt god delesupport.
Daihatsu har vært på markedet der siden 1967 og nå omfatter utvalget Sirion, Terios, Copen, Charade og de små Delta vare- og lastebilene.