-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Dodge blir Global
Chrysler kom langt bak i leksa da timene for pressekonferanser ble delt ut i Detroit i år. Men nå er de også på plass. Og selv om det var noen supre leker blant lanseringene, var vel den største nyheten den vi har antydet tidligere: at Dodge skal bli et globalt merke. Igjen.
Introduksjonen blir forsiktig, det er 2004-modellen av Viper som skal lede invasjonsstyrkene, først fra 2006 kommer en serie nye personbiler som skal introdusere Daimlerchryslers Americana for resten av verden. Mens vi venter på de nye Dodgene skal salget av Jeep og Chrysler intensiveres, i løpet av de kommende fire årene skal tallet på Chrysler-produkter solgt uttaskjærs fordobles, og deretter skal det virkelig øke.
Viperen, som igjen skal sette Dodge-navnet på Europa-kartet, vil få sin debut på vårt kontinent på Paris-utstillingen ble det sagt under Detroit-introen – hvorfor de har glemt bort at Geneve kommer før sommersesongen begynner vet jeg ikke.
Det er kjent at det vil komme en rekke spennende Chrysler-produkter fremover, biler med klare europeiske referanser. Delelageret til Mercedes kommer til å bli flittig benyttet, og den nye, større Smarten skal nok også komme i en Chrysler-utgave. Sannsynligvis vil disse bilene få det emblemet som passer best for markedet, så uansett hva de blir hetende i USA vil de selges som Dodge her hjemme.
Jeg lurer på om Bertel O. Steen kjente til disse ekspansive planene da de overtok Chrysler fra Harald A. Møller i fjor. Dette her høres jo nesten ut som arbeid.