-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Toyota tilbakekaller
Torsdag fortalte vi om potensielle problemer med gasspedalen på Toyota-modeller. Nå går Toyota ut med en offisiell tilbakekalling av åtte europeiske modeller.
Her gjengir vi en offisiell pressemelding sendt ut av Toyota Norge fredag kveld (29/1) i sin helhet:
”Toyota Motor Europe kunngjorde i dag en tilbakekalling av åtte Toyota-modeller i Europa, for å rette potensielt trege gasspedaler.
De involverte modellene og produksjonsperiodene er:
· AYGO (feb 2005 – aug 2009)
· iQ (nov 2008 – nov 2009)
· Yaris (nov 2005 – sep 2009)
· Auris (okt 2006 – 5 jan 2010)
· Corolla (okt 2006 – des 2009)
· Verso (feb 2009 – 5 jan 2010)
· Avensis (nov 2008 – dec 2009)
· RAV4 (nov 2005 – nov 2009)
Det nøyaktige antall involverte biler er fortsatt ikke klart, men det er trolig opp mot 1,8 millioner biler totalt. Ingen Lexus eller andre Toyota-modeller er involvert.
"Toyotas policy er å sette kunden først i alle sammenhenger", sa Tadashi Arashima, President og CEO hos Toyota Motor Europe.
"Vi forstår at situasjonen skaper bekymring, og vi beklager det sterkt. Vi ønsker også å forsikre våre kunder om at tilfeller med gasspedalen kun oppstår svært sjeldent. Den annonserte tilbakekallingen gjøres av preventive hensyn for å garantere høyeste sikkerhet for alle kunder."
Bakgrunnen er at gasspedalen på de involverte modellene i spesielle situasjoner kan bli stående eller gå for langsomt tilbake til utgangsposisjonen.
Komponenter i gasspedalen som benyttes i flere Toyota-modeller kan over tid bli slitt, og kombinert med spesielle kjøremessige og klimatiske forhold, kan det resultere i at gasspedalen ikke fungerer som den skal..
Toyota har identifisert en løsning på saken og jobber i øyeblikket med en endelig prosedyre for feilrettingen. Så snart denne prosedyren er klar, vil Toyota informere alle kunder og andre interessenter.
Gjennom løpende endringer i produksjonen har Toyota allerede skiftet ut de aktuelle delene modell for modell, som en del av den kontinuerlige kvalitetsforbedringen. Det er således ikke nødvendig å stoppe produksjonen i Europa.
Kun et begrenset antall tilfeller er rapportert i Europa, og Toyota Motor Europe er ikke informert om noen ulykker som resultat av treg gasspedal.
Toyota gjør det som er mulig for å løse situasjonen så fort som mulig for kundene.
Selv om disse tilfellene oppstår svært sjelden, rådes kunder som er bekymret om å kontakte sin nærmeste Toyota forhandler for assistanse i forkant av tilbakekallingen.”