-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Jubel for bobil-folket
Tyngre bobiler slipper fra og med 4. april unna med personbiltakst i bomringene.

Bobiler som veier over 3500 kilo har frem til nå vært nødt å betale tungbil-takst i alle landets bomstasjoner.
Det blir det nå slutt på.
Fra og med 4. april trår nemlig nye takstregler i kraft. De innebærer at tyngre bobiler, over 3500 kilo, får samme bompengetakst som en personbil.
- Denne endringen vil bety lavere bomkostnader for mange bilister. Samtidig vil det styrke Norge som destinasjon for bobilturismen, sier samferdelsesminister Ketil Solvik-Olsen (FrP) i en pressemelding fra Samferdselsdepartementet.
- Jeg tror flere vil reise til Hitra og Frøya med bobil når de må betale 119 kroner, og ikke 595 kroner, som i dag. Et raskt regnestykke viser også at for strekningen Oslo-Nordkapp vil prisen gå ned fra 539 kroner til 231 kroner, sier ministeren.
- Med denne endringen håper jeg flere velger å kjøre på norske veier, fremfor å kjøre om Sverige, og på den måten styrke norsk hotellnæring, norske serveringssteder og severdigheter.
Det er ikke bare bobiler som nyter godt av det nye regelverket; alle personbiler registrert som M1-kjøretøy får lettbil-takst.
Kjøretøygruppe M1 inkluderer biler for persontransport med maks åtte sitteplasser i tillegg til førersetet.
For at biler over 3500 kg i gruppe M1 skal få samme takst som biler under 3500 kg, stilles det krav om elektronisk bombrikke med gyldig Autopass-avtale, ifølge Statens vegvesen.
De nye reglene er noe regjeringen har jobbet med i en stund, og allerede våren 2015 varslet Solvik-Olsen at takstendringer skulle komme.
I et intervju med Bobil og Caravan Magasinet tidligere i år sa Solvik-Olsen at en av utfordringene med å få de endrede satsene på plass var usikkerhet rundt hvordan Autopass-systemet håndterte de ulike kjøretøyene.
For noen dager siden kom dette på plass – og endringen skjer altså fra 4. april. Dessverre etter påskeferien, men godt i tide for sommerutfarten.
Flere bompengeendringer
Solvik-Olsen og Regjeringen ønsker også å forenkle bompengebelastningen for andre bilister. Riktignok har de ikke fått gjennomslag for å fjerne mange bomstasjoner, slik de ønsker, men en forenkling av byråkratiet ser ut til å gå gjennom.
- [Vi arbeider] med en bompengereform som innebærer at 50-60 bompengeselskaper reduseres til fem regionale selskaper. Vi har fra 2016 innført et nytt, forenklet takstsystem, som skal gi sterkere insentiv til å benytte elektronisk brikke, sier ministeren.
- Tiltakene i reformen vil bidra til at mer av bompengene kan gå direkte til utbygging av infrastuktur for vei, og mindre til administrasjon.