-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Nå kan du bestille oppkjøring via nett
Fra neste uke kan du gå inn på vegvesen.no og finne ledig oppkjøringstime.

Fra mandag 4.oktober kan du selv bestille oppkjøringstime når Statens vegvesen går tilbake til ordningen slik den var før Koronautbruddet.
– Dette frigjør ressurser fra trafikkskolene som har hatt denne oppgaven mens koronapandemien var på sitt mest intense, sier avdelingsdirektør Frode Børstad i Statens vegvesen.
– Som en midlertidig ordning utvider vi nå bestillingstiden fra 10 til 16 uker for oppkjøring i førerkort klasse B. Dette høres vel ikke umiddelbart ut som en forbedring, men det gir oss og fleksibilitet til å kunne koble kandidater og ledige timer over lengre tid.
– I en overgangsperiode oppnår vi å få litt å gå på hvis noe uforutsett skulle skje i løpet av 4-månedersperioden. Med disse endringene håper vi gradvis å kunne ta ned ventetiden på oppkjøring, sier Børstad.
Forventer fortsatt kø
– Det er fortsatt flere kandidater som ønsker oppkjøring enn det er tilgjengelige timer. Derfor vil det fortsatt være betydelig kø for oppkjøring. Men vi håper den nye ordningen vil gjøre fordelingen av oppkjøringstimer mer forutsigbar, både for kandidatene og trafikkskolene.
Hittil i 2021 har Statens vegvesen gjennomført 15 prosent flere oppkjøringer enn i 2019, som var siste normalår.
– Økningen skyldes at det har vært mange flere som har ønsket å ta førerkort enn tidligere. Det er mye å lære av en så spesiell situasjon som vi har hatt de siste 18 månedene, forklarer han.
– Blant annet har vi lært at det ikke er pandemien som er største utfordringen, men en utilsiktet konsekvens av pandemien ved at mange i de største byene ser seg tjent med å ha førerkort som alternativ til kollektivtilbudet. Til tross for utfordringer og begrensninger pandemien har gitt oss, har vi klart å øke antall gjennomførte prøver, sier Børstad.
– Oppkjøringen er et viktig ledd i å sikre at alle som slippes løs bak rattet er trygge sjåfører. Selv om det er stor pågang, slakker vi ikke på kravene som stilles til nye sjåfører. Vi arbeider hele tiden for nullvisjonen for drepte og hard skadde i trafikken, konkluderer Børstad.