-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ford kutter F, og viser nye
Det er dramatisk når Ford i USA forteller at de skal kutte produksjonen frem mot årsskiftet med 21 prosent. Og overraskende når vi ser at dette også gjelder F-modellen - USAs mest solgte. Samtidig presenterer Ford 2008-modellene.

Ford Zik Zakker fra den ene avgjørelsen til den andre om dagen. Den siste er at produksjonen skal skjæres vesentlig ned for å bli kvitt overfyllte lagre.
Det spesielle sjokket er at dette også gjelder F-serien, en bil Ford har solgt nesten en halv million av frem til nå i år. En bil som står for en firedel av det samlede USA-volumet for den blå ovalen, men som man regner med bidrar til mer enn halvparten av Fords inntjening.
Tendensen har vært klar i hele år, og helt tydelig fra april. Så langt har markedsandelen for store trucks sunket fra 15 til under 13 prosent i USA – det vil si mer enn 300.000 biler.
Men samtidig som dette skjer trekker Ford teppet til side for noen av sine 2008-modeller. Og det man får se, tyder på at giganten endelig har begynt å forstå at et av midlene for å møte krisen er å bygge biler som folk vil ha.
Super Duty-serien av F-truckene vil få nye 6,4-liters dieselmotorer som blir sterkere enn dagens 6-liters bensinbrennere, samtidig som de vil få merkbart lavere forbruk.
Dette er nye motorer med partikkelfilter, som er bygget både for å kunne bruke den nye svovelfattige dieselen i USA (ny driftsoffstandard den 15. oktober), og for å møte de nye utslippskravene som trer i kraft den 1. januar neste år.
Selv om bilene heter 2008-modeller, skal de ut på markedet ganske tidlig neste vår. Og ikke før den tid vil Ford offentliggjøre forbruk- og utslippsverdier. Av konkurransemessige årsaker forklarer de.