-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Ford kutter F, og viser nye
Det er dramatisk når Ford i USA forteller at de skal kutte produksjonen frem mot årsskiftet med 21 prosent. Og overraskende når vi ser at dette også gjelder F-modellen - USAs mest solgte. Samtidig presenterer Ford 2008-modellene.

Ford Zik Zakker fra den ene avgjørelsen til den andre om dagen. Den siste er at produksjonen skal skjæres vesentlig ned for å bli kvitt overfyllte lagre.
Det spesielle sjokket er at dette også gjelder F-serien, en bil Ford har solgt nesten en halv million av frem til nå i år. En bil som står for en firedel av det samlede USA-volumet for den blå ovalen, men som man regner med bidrar til mer enn halvparten av Fords inntjening.
Tendensen har vært klar i hele år, og helt tydelig fra april. Så langt har markedsandelen for store trucks sunket fra 15 til under 13 prosent i USA – det vil si mer enn 300.000 biler.
Men samtidig som dette skjer trekker Ford teppet til side for noen av sine 2008-modeller. Og det man får se, tyder på at giganten endelig har begynt å forstå at et av midlene for å møte krisen er å bygge biler som folk vil ha.
Super Duty-serien av F-truckene vil få nye 6,4-liters dieselmotorer som blir sterkere enn dagens 6-liters bensinbrennere, samtidig som de vil få merkbart lavere forbruk.
Dette er nye motorer med partikkelfilter, som er bygget både for å kunne bruke den nye svovelfattige dieselen i USA (ny driftsoffstandard den 15. oktober), og for å møte de nye utslippskravene som trer i kraft den 1. januar neste år.
Selv om bilene heter 2008-modeller, skal de ut på markedet ganske tidlig neste vår. Og ikke før den tid vil Ford offentliggjøre forbruk- og utslippsverdier. Av konkurransemessige årsaker forklarer de.