-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hovfaret 17b, 3. etasje, takk
Nå skal GM og deres kinesiske partner, SAIC, vise oss fremtidens person-transportør på den kommende verdensutstillingen i Shanghai. Fremtiden? 2030.
Utgangspunktet er tett befolket. I 2030, forteller GM, finner du mer enn 60 prosent av jordens 8 milliarder mennesker stuet sammen i urbane områder. Det krever blant mye annet nye transportløsninger.
Og hvis ikke alt kan være kollektive løsninger har GM, deres partner i Australia, Holden og Shanghai Automotive Industry Corp noen greie løsninger på persontransport-problemet i Extremeville, 2030.
Er det noen som husker Puma? GMs forvokste Segway fra New York-utstillingen for et år siden.
LES: GM og Segway med rickshaw
Puma sto for Personal Urban Mobility and Accessibility, og selv om konseptet var interessant, var det ikke spesielt attraktivt. Det manglet det meste av det vi kan kalle linjeføring.
Nå er dette rettet opp. GM presenterer tre nye versjoner av Puma, som alle har vært gjennom skikkelig behandling i konsernets forskjellige designavdelinger.
Xiao (betyr åpenbart latter) er tegnet hos Holden. Maio (Magisk) kommer fra GMs advanced design i California der Clay Dean er sjef, mens Jiao (stolthet) er et produkt fra Europa, Opel-studioet i Rüsselsheim.
Hvis du ikke ser det selv, så har alle tre sin spesielle personlighet. Miao er inspirert av forbruker-elektronikk, Jiao er inspirert av de japanske Bullet-togene og kinesiske opera-masker mens Xiao har hentet trekkene fra sjøen og båter.
Alle utgavene har ganske avansert teknologi, trådløs kommunikasjon selvfølgelig, de kommuniserer med andre som trafikkerer kjørebanene, all mulig slags GPS-muligheter og dessuten kan de kjøre deg oppover trappene.
Nå er det altså ikke lenger nok å oppgi adressen, du må gi beskjed om etasjen også.
EN-V heter denne nye familien, Electric Networked-Vehicle. Og som på den opprinnelige PUMA, du har plass til å ta med deg en ledsager.