-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hondas tre fra V6
Honda har kommet med en ny utgave av i-VTEC. Denne gang i form av en V6 motor som stort sett nøyer seg med å benytte en rekke-treer.


I katalogen står det at den byr på 250 hester og 296 Nm, men den skal også ha økonomi og utslipp som en forsiktig liten firesylindret motor. 11,6 km/liter er en av verdiene som oppgis for denne motoren. Det er den nye Inspire som skal få den først.
VCM-anlegget er en regnesentral som overvåker gass-spjell åpning, bilens hastighet, motorens turtall, og utvekslingsforholdet for å avgjøre hvordan bilen egentlig kjører akkurat nå. Hvis den bestemmer seg for at her er det bare snakk om cruising, legger den innsug- og eksos-ventiler på den ene sylinderrekken inn i hvilemodus samtidig som bensininnsprøytningen der tar ferie. Siden ventilene er helt lukket blir det også svært lave pumpetap i denne delen av motoren.
Et annet spennende element i denne motoren er aktive motorfester. Når den går tresylindret blir det sendt signaler om motorens naturlig vibrasjoner, ubalanse er ikke fornavnet en gang, til motorfester der hydraulikk sørger for samme fase/samme periode bevegelse som motoren, bare omvent for å utlikne motorens vibrasjoner. Men dette er ikke nok, for her innfører Honda-ingeniørene også aktiv lyd, der en høyttaler skaper omvendte vibrasjonslyder, slik at de to utjevner hverandre.
Av ren motorteknologi er det verd å nevne blant annet noen katalysatorer plassert rett under hver sylindertopp, for å gi kort vei for, og effektiv oppvarming, av avgassene. Bilen med denne motoren blir gjenstand for den fordelaktige Grønne bilavgiften som premierer lavt forbruk og lave utslippsnivåer i Japan.