-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Reservedel med prestisje
Bestiller du delenummer C22250 fra Jaguar får du en reservedel som du kan ha stående i stua som et annet kunstverk.
Gå i delekatalogen til Jaguar Land Rover og slå inn C22250 og det dukker opp, ganske kjølig og rett på sak: «Re-introduced iron cast engine block can be fitted to Jaguar XK150, Jaguar XK150S, Mark 2, E-type, Mark 10 and S-type.
“This part has superseded the following casting numbers: C16020, C17567, C19292, C19983, C22290, C20012.”
Og så da?
Ganske enkelt at Classic Parts delen til selskapet fortsetter å hjelpe entusiastene med å holde bilene på veien.
Alternativet til denne delen har til nå vært å reparere det som kunne repareres, eller i stadig oftere tilfelle finne en gammel blokk som kunne bygges opp. Med det som resultat at enda en verdifull del der ute forsvinner og kanskje gjør at en mulig bil aldri vil bli bygget opp igjen.
Dette er en motor som ble bygget mellom 1958 og 1968 som du blant annet fant i noen av de klassiske E-Typene.
XK-motoren ble bygget i mange forskjellige versjoner, så man kan kanskje håpe at dette bare er starten på en serie blokker med andre dimensjoner slik at kanskje 4,2-literen kan gjenskapes.
Men på den annen side behøver du ikke ha noen bil for å sette pris på C22250. Den vil kunne bli en fantastisk base for et lite bord, den kan henges på veggen som en installasjon og brukes som en skulptur eller dørstopper for den del.
£ 14.340 skal de ha for den, ekte kunst koster.
Dersom du virkelig har en bil med eksisterende motor, vil du kunne bestille blokken med ditt originale motornummer støpt inn – «matching numbers» er viktig i noen kretser. Men du får med en asterisk som forteller at dette er en erstatningsdel.
Eller den kommer med et nytt motornummer.
Vil du ha blokka til å leve må du finne topplokk, stempler, veiv og mye annet. En fyringsklar «ny» motor vil vanskelig kunne komme på under 250.000 kroner.
Og så var det å skaffe resten av bilen da …