-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Subaru, Suba-Roo
Dette navnet er nesten godt nok til å bli brukt på en produksjonsmodell. Foreløpig forteller det om en spenstig nordamerikansk Subaru-fantasi.
Subarus japanske designkontor er også med blant de åtte (med til sammen ni forslag) bildesign-innslagene i den Design Challenge som arrangeres i forbindelse med bilutstillingen i Los Angeles.
Som alle andre har de måttet forholde seg til ganske alternative konkurranseregler, bilene skal være tenkt ut med basis i vår stadig økende viten innen biologi. Så vi har sett biler som bruker sivets interne konstruksjon eller biler som drives på samme måte som frø «svømmer» gjennom et vått element.
Og nå kommer altså Subarus forslag, der navnet alene får oss til å tenke på noe muntert og lekent som for eksempel animasjonsfiguren Scooby Doo.
Den blir da også beskrevet som blant annet morsom, oppi for eksempel innovativ og slett ikke dyr.
De kaller den en personal mobility vehicle, med andre ord – denne skal frakte deg og ingen andre i tillegg. En-manns-transportør som vil endre menneske-maskin forholdet radikalt.
Egentlig høres den ut som en forlengelse av deg selv, med en en-bent konstruksjon der fremdriften på mange måter er en imitasjon av kenguruens kraftige hopp.
Her er poenget at den skal kunne brukes overalt, på motorveien, på stier i skogen, inne i hus – denne skal utvide alt du har sett på som begrensende innen personlig mobilitet, samtidig som den skal hente tilbake den gamle følelsen av glede, når du kan bevege deg fritt og effektivt omkring.
Et innebygget Eye-Sight system sørger for sikkerheten, og skal hindre at du tråkker på beina til andre.
Litt namedropping her også: en av Subaru-designerne på dette prosjektet, Yohei Noshiro, var en av smartingene bak interiøret i Mazdas oppsiktsvekkende konseptbil, Senku, fra 2005. Når såpass profilerte folk dukker opp her, viser det klart at Los Angeles Design Challenge blir tatt på alvor rundt i verden.