-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Subaru, Suba-Roo
Dette navnet er nesten godt nok til å bli brukt på en produksjonsmodell. Foreløpig forteller det om en spenstig nordamerikansk Subaru-fantasi.
Subarus japanske designkontor er også med blant de åtte (med til sammen ni forslag) bildesign-innslagene i den Design Challenge som arrangeres i forbindelse med bilutstillingen i Los Angeles.
Som alle andre har de måttet forholde seg til ganske alternative konkurranseregler, bilene skal være tenkt ut med basis i vår stadig økende viten innen biologi. Så vi har sett biler som bruker sivets interne konstruksjon eller biler som drives på samme måte som frø «svømmer» gjennom et vått element.
Og nå kommer altså Subarus forslag, der navnet alene får oss til å tenke på noe muntert og lekent som for eksempel animasjonsfiguren Scooby Doo.
Den blir da også beskrevet som blant annet morsom, oppi for eksempel innovativ og slett ikke dyr.
De kaller den en personal mobility vehicle, med andre ord – denne skal frakte deg og ingen andre i tillegg. En-manns-transportør som vil endre menneske-maskin forholdet radikalt.
Egentlig høres den ut som en forlengelse av deg selv, med en en-bent konstruksjon der fremdriften på mange måter er en imitasjon av kenguruens kraftige hopp.
Her er poenget at den skal kunne brukes overalt, på motorveien, på stier i skogen, inne i hus – denne skal utvide alt du har sett på som begrensende innen personlig mobilitet, samtidig som den skal hente tilbake den gamle følelsen av glede, når du kan bevege deg fritt og effektivt omkring.
Et innebygget Eye-Sight system sørger for sikkerheten, og skal hindre at du tråkker på beina til andre.
Litt namedropping her også: en av Subaru-designerne på dette prosjektet, Yohei Noshiro, var en av smartingene bak interiøret i Mazdas oppsiktsvekkende konseptbil, Senku, fra 2005. Når såpass profilerte folk dukker opp her, viser det klart at Los Angeles Design Challenge blir tatt på alvor rundt i verden.