-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Intriger rundt Lada
De første historiene som indikerer at Lada kan bli det neste innslaget i russiske forretningsintriger, begynner nå å sige ut.

Du har sikkert lest om Yukos, det russiske oljeselskapet som ble tvangsnasjonalisert og alle historiene rundt det. Med fengslede milliardærer og ganske mange utrolige påstander.
Nå er det folk i Russland som lurer på om det går den samme veien med Avtovaz. Den tradisjonsrike bilfabrikken, opprinnelig bygget opp ved hjelp av Fiat, er i dag privateid. Men så privat at ingen egentlig vet hvem som eier bedriften som i fjor omsatte for over 40 milliarder kroner.
En som visstnok skal ha hatt fingrene borti fabrikken er Boris Berezofsky, en av de mange russiske milliardærene som i dag bor utenlands, men som er ettersøkt i hjemlandet på grunn av påståtte økonomiske bedragerier.
Men nå har Vladimir Kadamnikov gått av, han har bestyrt konsernet i nesten 20 år og er vel den eneste som har noenlunde peiling på hvem som egentlig gir ordrene der. Dermed er det klart for et nytt styre og den russiske staten, som ikke eier mer enn 2 prosent av Avtovaz, forsøker nå å putte så mange egne folk inn i det 12 mann store styret at staten kan få kontrollen.
Blant kandidatene til styreformannposten er for eksempel en uklar figur som i sin tid bodde i samme blokka i Dresden som Vladimir Putin den gang den nåværende presidenten jobbet der som en litt glamorøs spion.
Det skjer spennende ting i andre bilfabrikker rundt i verden også, men akkurat nå tror jeg vi skal holde et lite øye med de russiske intrigene.