-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Lada-suksess hjemme
Mens Lada Norge i hvert fall ikke importerer Lada for tiden, er merket en kjempesuksess på hjemmemarkedet. 680.000 skal bygges og selges der i år.

Begge disse modellene bygges fremdeles, på et anlegg som for lengst er nedskrevet, på utstyr som har fremstilt til sammen 19 millioner biler siden 1970. Når vi tilføyer at bilene i dag inneholder importerte deler til en verdi av 130 dollars (for bare to år siden var denne summen oppe i 400 dollars) sier det seg selv at dette blir ganske billig.
Og det er nettopp det som er årsaken til den sterke salgsfremgangen. I fjor gikk forteppet ned for jappetiden i Russland, og dermed gikk teppet opp for en ny Klondyke-periode i Togliatti. 26.000 arbeidere bygger disse bilene i to skift, de tjener ca. 500 kroner måneden hvilket anses som respektabelt.
Når bilene er ute på markedet koster en Lada 1600 ca. 18.000 kroner og en Samara er oppe i 40.000. Og selges som aldri før. Opel har vært en partner med disse folkene i mange år nå, men 20.000 Astra pr. år er plutselig blitt ganske uinteressant.
Av Jon Winding-Sørensen