-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Åpen Leaf, men bare en
Ta det helt med ro, du skal slippe å ta noe standpunkt til denne bilen. Nissan lover de skal nøye seg med ett eneste eksemplar.
Det var vel ingen som så denne komme. Rett i hælene på Hondas underlige Pickup viser Nissan oss en åpen Leaf. Altså en vanlig Leaf som er kuttet slik at den verken har tak eller bakdører lenger.
Men dette må kunne karakteriseres som et ganske rått chop – vakkert er det i hvert fall ikke, og med mesteparten av hekken på plass blir det bare tøv.
Hvorfor de har gjort det kan man spørre om – men det er åpenbart en anledning som ligger under. En konferanse om «Zero-emission Society».
Nissan selv er arrangør og forteller at den samlet cirka 100 mennesker fra «lokale og statlige myndigheter, pluss representanter for selskapet».
Hvorfor de var der? Jo, også for å feire at Nissan hadde solgt sin batterielektriske nullutslipp-Leaf nummer 100.000 siden starten i 2010. Jeg ville trodd at Nissans talentfulle designavdeling kunne greid å bygge noe mer minneverdig enn denne jobben her.
Kanskje vi kan være enige om at Nissan ikke har noen heldig hånd når det dreier seg om åpent. Tenk tilbake på Murano CrossCabriolet – god idé, ikke veldig god utførelse.
Men hvis du lurer: det skjer annen Leaf-utvikling. Litt mer positiv enn denne. Sylphy Zero Emissions med Leaf-innmat hele veien, debuterte i Beijing og er Nissans elektriske Kina-spesial. Og vi venter på en Leaf crossover om et år eller no’. Vi har vel egentlig allerede sett den, som iMx konseptet.
Imens begraver vi med glede dette åpne forsøket.
Nissan hadde ikke en gang giddet å finne et skikkelig navn på den. LEAF Open Car, heter den!