-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elektrisk Mercedes forsvinner
B-klasse 250e er Mercedes nest mest solgte modell i Norge. I sommer avvikler fabrikken produksjonen, men den norske importøren har igjen rundt 500 biler som selges fra lager.

Daimler stanser produksjonen av B-klasse Electric Drive, som har vært en av Bertel O. Steens bestselgende modeller siden den ble lansert i Norge for drøyt to år siden.
Fra mars 2015 er det ifølge OFV registrert 4.100 stykker, hvorav 871 er hittil i år.
Trolig er det kombinasjonen av plass, pris (fra 260.000 kroner) og tilgjengelighet (kan leveres "på dagen") som har gjort B-klasse til et populært alternativ til flere av de mindre elbilene på det norske markedet.
– Vi har jobbet tett med Daimler for å sikre at vi får det planlagte volumet på ca. 1.300 biler i 2017, sier PR- og informasjonssjef Audun Hermansen i Mercedes-Benz Norge.
– I øyeblikket har vi rundt 500 usolgte på lager, men med den overveldende interessen skulle vi gjerne hatt noen flere.
Han antyder at de med nåværende utleveringstakt trolig kan tilby biler frem til november.
Solgte ikke utenfor Norge
Som for de fleste andre elbilmodeller, har det også vært moderat etterspørsel etter B-klasse Electric Drive i Europa.
Bilen er bygget på en tradisjonell B-Klasse, men har drivlinje fra Tesla.
Samarbeidet med den amerikanske produsenten er avviklet, og Daimler frigjør produksjonskapasitet for å forberede de nye elbilmodellene.
Satser på EQ
Daimler har satt inn store ressurser i satsningen på elbiler under varemerket EQ (Electric Intelligence). Produsentens uttalte mål er å ha ti batterielektriske biler på veien før 2022.
Første modell i rekken kommer i 2019 og er basert på Concept EQ. Den er på størrelse med GLC, har 4Matic og en rekkevidde på 500 km (NEDC).
Kun Smart
Når de i løpet av året er tomme for B-Klasse, har fortsatt de av Mercedes-forhandlerne som selger Daimler-merket Smart et elektrisk alternativ i sortimentet.
Fortwo, Forfour og Fortwo cabriolet er alle tilgjengelige i helelektriske utgaver med rekkevidde på inntil 160 km og priser som starter på rundt 175.000 kroner.
– Og her kan jeg love at vi får tilgang på biler, sier Audun Hermansen.