-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Nissan presiserer
For et par uker siden skrev vi at Nissan skulle starte produksjon av Leaf i Europa, og at en modifisert utgave skulle får lenger rekkevidde og lavere pris. Nå har vi fått en oppklaring fra Nissan.

LES OGSÅ: Billigere og seigere Leaf
Kilden for vår artikkel var det anerkjente bransjetidsskriftet Automotive News, men ifølge Nissan var opplysningene som fremkom i artikkelen ikke helt korrekte. Vi formidler derfor en presisering som PR-sjef Marina Maneas Bakkum i Nissan Norge har kommet med.
Hun bekrefter at Leaf skal produseres ved Nissan-anlegget i Sunderland fra begynnelsen av 2013, men sier videre:
- Vi har ingen indikasjoner på at bilens eksteriør vil endres i forbindelse med at produksjonen flyttes til Europa.
- Det er heller ingen indikasjoner på at bilprisen vil endres. Det er mulig det etter hvert vil komme flere utstyrsversjoner av Leaf som da selvfølgelig vil ha ulike priser på linje med andre modellrekker, men dette er ingen prisreduksjon som sådan, fortsetter Bakkum.
Hun hevder videre at den informasjon hun besitter ikke antyder at Leaf vil få lenger rekkevidde når den europeiske produksjonen starter.
- Det er viktig for oss at våre nåværende og fremtidige kunder ikke får feilinformasjon og blir usikre i forhold til bilen de har kjøpt eller vurderer å kjøpe, sier Bakkum.
Hva angår fremtiden sier hun følgende:
- Nissan har investert kraftig innen feltet og fortsetter med forskning og utvikling av elbiler. Neste elbil som er på trappene er eNV200 der konseptbilen ble vist i Genève, og vi ser frem til fremtiden både hva gjelder nye modeller og ny teknologi med bedre kapasitet, men det er enda lengre frem i tid, avslutter PR-sjefen.