-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Rolls-Royce for de minste
Her har du en fabrikkbygget Rolls-Royce, spesialprodusert for en helt spesiell kunde: Barneavdelingen ved dagkirurgien hos St. Richards Hospital i RRs hjemby, Chichester.
De er ikke mye stresset de ungene som skal under kniven på dette sykehuset nå. Verdens eneste Rolls-Royce SRH står klar ved inngangen og venter på den nye pasienten, som så får lov til å kjøre seg selv gjennom sykehuskorridorene som er stappfull av trafikk-skilt.
Kjør deg selv til operasjons-rommet er blitt en opplevelse.
Ideen til prosjektet kom fra fabrikken.
– Vi ønsket å gi kirurgene ved St. Richards sykehuset litt oppmerksomhet, de gjør en så fantastisk jobb for sine unge pasienter, og samtidig for hele familien deres, sa Torsten Müller-Ötvös, sjefen for Rolls-Royce Motor Cars.
– Kanskje dette kan gjøre opplevelsen litt mer positiv for de berørte.
Tro ikke at dette var en jobb Rolls-Royce tok lett på. Her fulgte de en av Sir Henry Royce’s leveregler fullt ut: «Hvis det ikke finnes, så design det!».
Skreddersøm-avdelingen på Goodwood-fabrikken brukte mer enn 400 timer av sin egen tid på å konstruere og håndbygge dette enestående produktet.
Her brukte man moderne chassis- og elektronikk-teknologi, og det er solide innslag av 3D-printing over det hele. Både de små pedalene og den forminskede kjølerfiguren er fremstilt på den måten.
Interiøret er også helt Rolls-Royce, med to-farget ratt og seter. Logoen i hjulsenteret står hele tiden riktig vei, og interiøret er skikkelig farge-matchet til den spesielle St. James-røde fargestripen som man finner på det Andalusia-hvite og Salamanca-blå karosseriet.
Bilen har en toppfart på 16 km/t fra 24 volts batterier som driver den like lydløst som man er vant til fra den store utgavens V12 motor. Men for at sykehuset ikke selv skal produsere pasienter kan farten begrenses etter førerens kvalifikasjoner, 6 km/t later til å være akseptert av alle.
Rolls-Royce utnevnte en egen prosjektsjef for dette. Lawrie Mewse jobber vanligvis i Bespoke Manufacturing Team og snakket om hvor utrolig stolte alle var over å kunne vise frem alt det nydelige håndverket og den avanserte teknologien som finnes i denne gruppen.
– Men det viktigste var å kunne gi noe tilbake til nærmiljøet, noe som kan ha en positiv virkning på dem som får ta del i dette, sier Mewse.
Og selvfølgelig klarte Rolls Royce å gjøre noe ut av sluttresultatet også.
Det er tradisjon at når en ny modell for første gang kjøres av båndet, så er det selskapets toppsjef som får den æren, og som gjennomfører den etterfølgende kvalitetskontrollen.
Denne gangen hadde fabrikken invitert to testførere fra sykehuset, Molly Matthews and Hari Rajyaguru, som fikk se bilen bli avduket i alle sin prakt – akkurat som VIP-kunder som inviteres til å se sin spesialversjon når den er klar.
Men selv ikke VIP-kunder får kjøre den av båndet – det fikk Molly og Hari.
Og deretter, selvfølgelig, full VIP-hospitality for de to første førerne og deres foreldre før de ble fraktet hjem i en litt større utgave.
Og nå triller SRH-modellen rundt der den hører hjemme.