-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nå kommer Volvos treere
Volvo lanserer nå sin første tresylindrede motor. Motoren er modulbasert og skal først tilbys i XC40.
Drive-E3-motoren, med et slagvolum på 1,5 liter og direkteinnsprøyting, er basert på samme moduldesign som de firesylindrede motorene. Disse skal også produseres på et felles samlebånd ved Volvos nye motorfabrikk i Kina.
Bensinmotoren får betegnelse T3 og leveres i kombinasjon med sekstrinns manuell girkasse. Neste år vil en åttetrinns automat tilbys som alternativ. Foreløpig får vi ingen detaljer om ytelser, men tretallet i betegnelsen indikerer rundt 150 hester.
I startfasen tilbys XC40 med to firesylindrede alternativer, D3 med 150 dieselhester og T4 som er en 190-hesters bensinmotor.
Les våre førsteinntrykk etter å ha prøvekjørt nye XC40
Den tresylindrede motoren er designet for integrasjon med Twin Engine ladbare hybrider. Volvo lover mer informasjon om en ladbar så vel som en ren elektrisk modell i XC40-familien i nær fremtid.
Les også: Volvo mot full elektrifisering
Volvo tilbyr nå også nye utstyrsnivåer til XC40, inkludert innstegsnivået Momentum, et sportslig R-design og det luksuriøse nye Inscription.