-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avanti, bilen som nekter å dø.
Det er mulig, når man teller etter, at Aston Martin har vært gjennom enda flere hel- og nesten-konkurser, men akkurat nå virker det som om Avanti, modellert på den gamle Studebaker-modellen, setter verdensrekord i antall nesten-dødsfall.

Men Studebaker/Packard trakk snart sitt siste sukk. Hvilket slett ikke var tilfellet med Avanti. Allerede i 1965 dukket bilen opp på det man trodde var døde samlebånd på den gamle Studebaker-fabrikken i South Bend. Et firma som het Avanti Motor Corp, men som skiftet navn og eiere en rekke ganger, fortsatte å bygge bilen i en eller annen form, helt opp til det hele fizzet ut i 1985. Etter det har det også vært tilløp til gjenoppliving, men etter at en fabrikk i Youngstown stengte i 1991 har ikke vi noen notater om at bilen ble bygget mer.
Det hører jo også med til historien at i løpet av denne lange tiden, mer enn 25 år, var det ganske mange forskjellige understell, opphengninger og motorer, denne stakkars bilen ble utstyrt med. Den eneste felles-nevneren var at man hele tiden holdt seg trofast til det opprinnelige designet.
Det kan man vanskelig si om dagens Avant. Etter å ha planlagt helt siden 1995, er igjen en slags Avant kommet på banen. Den ble viste på bilutstillingen i Los Angeles, og for folk som så etter ble det fort ganske åpenbart at her dreide det seg om en Chevrolet Camaro som har fått en ny front og en ny hekk. Og det er det. Riktignok spesielt designet av Tom Kellogg som var en av Loewys medarbeidere i Studebaker-tiden, men det hjelper ikke her.
Imidlertid påstår mannen bak dette prosjektet, John Seaton (som har vært med de forskjellige Avanti-prosjektene fra 1965 til 1983) at med tiden skal man bare bruke et GM-understell, og sørge for at hele resten av bilen blir en håndbygget, moderne Avanti uten antydning av GM-karosseri. Vi får se!
Av Jon Winding-Sørensen