-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bitter smak
Egentlig litt trist møte. Erich Bitter, produsent av legendariske drømmebiler på Opel-modeller, er tilbake. Med Opel-modeller, men ikke akkurat i drømme-sjiktet.
Det er ikke SÅ lenge siden vi tok med den, den gang, nye Insignia og reiste innom Erich Bitter på vei hjem fra en messe. Som gammel Opel-frisør var han selvfølgelig interessert, og hadde, som vanlig, en rekke ideer for fremtiden.
På Essen-messen for noen uker siden var Bitter-klubbens stand den første vi ramlet innom, med en nydelig CD på plass, og med andre gode minner fra Bitters storhetstid.
Han var en periode - hva skal vi kalle det? – Opels AMG. Han tok utgangspunkt i en av de store Opelene, trimmet motoren, strammet opp chassiset og la på et nydelig karosseri.
Ikke sjelden kom hele oppskriften fra Opels egne ingeniører og designere, men siden GM var litt restriktiv, overlot de til Erich Bitter å sette signaturen sin på produktet.
Så, 200 skritt bortenfor klubb-standen, møter vi jommen mannen selv. Med sin egen stand, med sine egne biler på.
Annerledes
Men ikke akkurat noen skjønnheter man falt i staver over. Han hadde simpelthen tatt en Adam og en Mokka, lagt sin egen «B» i fronten, kledd setene med andre stoffer og plusset på med sitt eget varemerke her og der.
Det hele med slagordet: «Luksusen ved å kunne være annerledes». Så føyer han for sikkerhets skyld til at «Det går alltid bedre. Det er det som er målet vårt. Både hva angår Form, Funksjon, Materialer og Kvalitet».
Og han legger til og med inn sitater fra Eleanor Roosevelt.
Ganske ambisiøst.
Det er ikke disse to modellene jeg kommer til å huske ham for – for å si det slik.
Last ned prospekt på Bitters Adam (pdf)
Last ned prospekt på Bitters Mokka (pdf)