-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E30 BMW M3 Sport Evolution
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E36 BMW M3 GT
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E46 BMW M3 CSL
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
E92 BMW M3 GTS
Ekte entusiastbil
BMW M4 er nok selve drømmebilen for mange. Men for de som vil ha enda mer enn det alle andre får tilgang til, dukker det snart opp en eksklusiv mulighet.
Nå realiserer nemlig BMW sin M4 GTS. Bilen ble vist som konsept på Pebble Beach sist høst, men i så ferdig form at det ikke var vanskelig å resonnere seg frem til at her mente BMW alvor – denne bilen skulle bygges.
Og nå står den klar for et lite knippe utvalgte kunder. For at det blir rift om de 700 eksemplarene som skal tilbys globalt, er det ingen tvil om!
De som får størst glede av en bil som dette er de som bruker den aktivt til banekjøring. Her er det nemlig ikke komfort som har stått i høysetet, men ekstremt dynamiske egenskaper. BMW lover at en rundetid på 7:28 rundt Nordsløyfa er mulig, og da snakker vi kjapt!
Vanndusj
Motoren er trimmet opp til å yte 500 hester fra de opprinnelige 431 i en vanlig M4. Maks dreiemoment er 600 Newtonmeter (opp fra 550 Nm). Dette er oppnådd blant annet ved vann-injeksjon.
Les mer i: Vann gjør underverker
Omsatt til ytelser tar BMW M4 GTS deg til 100 km/t i løpet av 3,8 sekunder (ned fra 4,3) og videre til en toppfart på hele 305 kilometer i timen (fra 250 km/t).
Et snittforbruk på 0,85 er faktisk lavere enn det en standard M4 har oppgitt, men jeg vil se den sjåfør som klare å kjøre denne bilen med egg mellom foten og gasspedalen.
Ribbet
En rekke «unødvendigheter», som for eksempel baksetet, er fjernet. Dessuten er det brukt karbonfiberforsterket plast i panser, frontsplitter, tak, hekkspoiler, instrumentpanel og diffuser.
Bilen har en egenvekt på 1510 kg, og med 500 hester under panseret betyr det at hver «hest» bare skal skyve 3 kg!
Lydbildet er selvsagt alfa og omega i en M4 GTS. Sportseksosanlegget er laget i titan, og hvert av de fire enderørene har en diameter på 80 mm.
Standard hjulutrustning er 9.5 J x 19 foran og 10.5 J x 20 bak. Dekkene er velegnet for banekjøring, Michelin Pilot Sport Cup 2 i dimensjon 265/35 R19 foran og 285/30 R20 bak.
Chassiset er skreddersydde av M Sport og demperne kan justeres i tre nivåer. Keramiske bremser med 6-pots calipere foran og 4-pots bak er standard.
Innendørs finner vi M karbonfiberseter med Alcantara / Merino skinn og striper i kontrastfarge.
Det eksklusive sportsrattet er kledd i Alcantara og har en oransje markering øverst – kjekt når du kjører på bane og ikke vet hvilken retning hjulene peker.
Girkassen er en syvtrinns M dobbel clutch kasse med Drivelogics, noe av det raskeste som finnes, og selvsagt har M4 GTS launch control som tar deg effektivt ut fra startplata.
En Clubsport-pakke med oransje veltebur, 6-punkts belter og brannslukker kan leveres uten pristillegg. Og hvorfor ikke? Dette er en bil som MÅ kjøres på bane. Ikke din greie? Se deg om etter noe annet!