-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kjapp forvandling
Forrige helg viste BMW en M4-basert konseptbil på Pebble Beach. Her er den ekte varen avslørt, nærmest umaskert.
BMW M4 GTS Concept hadde sin verdensdebut for en ukes tid siden, men Carparazzi har allerede kommet over produksjonsutgaven ute på veien.
Skjønt produksjon og produksjon – dette blir ingen volumselger, men en meget eksklusiv spesialmodell som nærmest skal håndbygges.
Jubileum
Det har en stund versert rykter om at BMW skulle lansere en hardcore versjon av M4 i anledning merkets hundreårsjubileum i 2016, og bekreftelsen fikk vi altså nå.
Legg merke til de aerodynamiske detaljene, som frontsplitteren, de store luftinntakene og vingen på bakluka, samt de oransje detaljene som vi husker fra konseptet.
Både chassis og aerodetaljene er justerbare, så bilen kan tilpasse for banekjøring eller heves for fartsdumper.
Optimalisering
Motoren under det lette CFRP-panseret er basert på bi-turbo rekkesekseren som sitter i den vanlige modellen, men her er den trimmet opp til rundt 500 hester fra de opprinnelige 431, blant annet ved vanninnsprøyting.
I tillegg til ekstra hester har BMW tatt flere grep for å redusere vekten til et minimum, blant annet ved å ribbe interiøret for unødvendig luksus og erstatte metallkomponenter med karbonfiber.