-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Kjapp forvandling
Forrige helg viste BMW en M4-basert konseptbil på Pebble Beach. Her er den ekte varen avslørt, nærmest umaskert.
BMW M4 GTS Concept hadde sin verdensdebut for en ukes tid siden, men Carparazzi har allerede kommet over produksjonsutgaven ute på veien.
Skjønt produksjon og produksjon – dette blir ingen volumselger, men en meget eksklusiv spesialmodell som nærmest skal håndbygges.
Jubileum
Det har en stund versert rykter om at BMW skulle lansere en hardcore versjon av M4 i anledning merkets hundreårsjubileum i 2016, og bekreftelsen fikk vi altså nå.
Legg merke til de aerodynamiske detaljene, som frontsplitteren, de store luftinntakene og vingen på bakluka, samt de oransje detaljene som vi husker fra konseptet.
Både chassis og aerodetaljene er justerbare, så bilen kan tilpasse for banekjøring eller heves for fartsdumper.
Optimalisering
Motoren under det lette CFRP-panseret er basert på bi-turbo rekkesekseren som sitter i den vanlige modellen, men her er den trimmet opp til rundt 500 hester fra de opprinnelige 431, blant annet ved vanninnsprøyting.
I tillegg til ekstra hester har BMW tatt flere grep for å redusere vekten til et minimum, blant annet ved å ribbe interiøret for unødvendig luksus og erstatte metallkomponenter med karbonfiber.