-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
BMWs kommende flaggskip
Den er foreløpig omtalt som iNEXT og representerer fremtiden for BMW. Vi gir deg eksklusive renderinger og avslører noe av hva du har i vente.
Foreløpig har vi bare sett den som konsept i en futuristisk innpakning og spekket med avansert teknologi. Men som vi viser her, blir den ikke helt ulik øvrige BMW-modeller, og langt fra like ekstrem som konseptbilen var.
iNEXT ble presentert som en ren elbil, og det blir også produksjonsutgaven som trolig får betegnelse i5 elleriX5. Den blir nemlig en crossover på størrelse med X5, men får en lavere, mer dynamisk takbue. Innendørs blir det god plass til fem personer og bagasje.
I front er det den markante grillen som dominerer, men av helt andre årsaker enn konvensjonelt motoriserte BMW-er. Her er nemlig ikke luftinntak prioritert, men «nyregrillen» inneholder kameraer og sensorer som er nødvendige for autonome funksjoner.
Denne modellen blir nemlig BMWs teknologiske flaggskip – primært på tre fronter: med hensyn til batteriteknologi, selvkjøringsmuligheter og avansert grensesnitt for online-tjenester.
Bilen blir første modell med det BMW definerer som femte generasjon batteriteknologi. Her er det snakk om relativt kompakte batteripakker med stor kapasitet. Vi kan forvente at største batteripakke blir på hele 120 kWt – nok til en rekkevidde på godt over 60 mil.
Med hensyn til autonome egenskaper vil BMW trolig tilby selvkjøring på nivå 3 fra bilens lansering. Det innebærer at føreren kan slippe rattet for lengre perioder, men må være klar til å overta styringen igjen når som helst.
BMW har antydet muligheten for nivå 4, men trolig tar det mange år før et slikt system tillates grunnet manglende infrastruktur. Kanskje det kan benyttes på noen få testveier i overskuelig fremtid.
I tillegg til mulighetene for selvkjøring vil også iNEXT være et utstillingsvindu for fremtidens løsninger med hensyn til sikkerhet og komfort og vil selvsagt ta imot kommandoer utført både med gester og talespråk.
Bilen skal produseres ved BMWs hovedanlegg i Dingolfing, en times kjøring øst for München, sammen med en rekke andre BMW-modeller. Trolig får vi se den i løpet av neste år, men du får den neppe i garasjen før tidlig 2022.
Vi ser vår illustratør har tonet ned de mest ekstreme uttrykkene fra konseptbilen, erstattet videokameraer med tradisjonelle speilhus og satt inn B-stolper og konvensjonelle dører i stedet for de stolpeløse med omvendt åpning i konseptet. Dermed blir det hele mer spiselig.
Våre ferske spionbilder viser for første gang bilen i aksjon på Nordsløyfa. Tidligere er prototyper observert i arktisk klima og i ørkenstrøk.