-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Imaginær BMW
Her er en BMW som kun fins på tegnebrettet. Men det er lov å drømme.
Tredje generasjon BMW Z4 kom på markedet i våres og toppes av Z4 M40i med 340 hestekrefter og et dreiemoment på 500 Newtonmeter. Det burde dekke behovet for de fleste, men så fins det selvsagt dem som ønsker enda mer av alt.
Les vår prøvekjøring av BMW Z4 sDrive30i
Mens første generasjon Z4 ble levert i to karosseriformer, som roadster og coupé, var andre generasjon en kombinasjon av disse gjennom en roadster med automatisk hardtop. I tredje generasjon er BMW tilbake til utgangspunktet – en roadster med stofftak.
Nå er det neppe noen umulighet å konvertere Z4 Roadster til en coupé – det er langt mer krevende å gå den andre veien. Men BMW mangler trolig motivasjon til å gjøre dette siden markedet for sportslige coupéer er meget begrenset.
I tillegg er jo Toyota Supra nettopp en slik variant, med mange BMW-komponenter om bord – inkludert drivlinjene. Dessuten har BMW sin M2 i neste samme segment.
Men hva med en Z4 M? BMW har verken benektet eller bekreftet en slik modell, men vi snakker da om en meget begrenset nisje.
Det hindrer ikke vår illustratør som her har laget sin egen rendering av hvordan en Z4 M Coupé kunne bli seende ut.
Bilen er gjort bredere og lavere enn eksisterende Z4-versjoner, utstyrt med en aggressiv front og M-felger samt sideskjørt.
Under det lange panseret på denne hypotetiske Z4 M-utgaven sitter den samme S58 rekkesekseren som benyttes i X3 M og X4 M med 480 hestekrefter og et dreiemoment på 600 Newtonmeter.
Det er lov å drømme, men du kan regne med at den aldri blir realisert.