-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Til minne om gammel stolthet
SPIONBILDER: At BMW M feirer 50 år skal ikke gå upåaktet hen. Her er en spesialmodell som skal bygges i meget begrenset opplag.
Vi har allerede møtt en rekke høydepunkter i forbindelse med feiringen, som nye M3 Touring og M4 CSL, og det kommer også en M3 CS, en helt ny M2 og en eksklusiv SUV-modell som kun skal selges i M-utførelse.
Men bilen med den fargerike kamuflasjen her blir sjelden kost og skal sende tankene tilbake til spesialutgaven av BMW 3.0 CSL som ble lansert i 1972. Vi møtte 3.0 CSL Hommage konseptet i 2015, men den ble aldri noen produksjonsmodell.
Spesialmodellen er basert på M4 CSL men får en helt ny front som er rundere og utstyrt med spesielle lykter, grill og panser. Hekken er også spesiell, fra takspoileren og hele veien ned. Utvidede skjermbuer gir plass til større hjuldimensjon.
Karosseriet er bygget i karbonfiber for å bli så lett som mulig – vesentlig lettere enn M4 CSL som allerede er barbert ned til 1625 kg.
Under panseret sitter en twin-turbo 3,0-liters rekkesekser som ifølge ryktene vil få nærmere 600 hestekrefter. Det antydes null til hundre på 3,5 og toppfart på 320. Bilen leveres med 6-trinns manuell girkasse i stedet for den 8-trinns automaten M4 CSL er utstyrt med.
Dersom tennene dine løper i vann, så antydes det en prislapp på 750.000 euro pluss avgifter, og selv om du har pengene i hånden er det nok allerede for sent – de 50 eksemplarene som skal bygges har nok allerede funnet sine eiere.