-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ikke rart kundene står i kø
Renault Scénic var en sensasjon da den første gang ble presentert i 1996. En virkelig praktisk familiebil med uvanlige løsninger.
Først publisert i BIL 7 - 2004.
Flerbruksbil med komfort og plass, der det særlig var lagt vekt på at de i baksetet skulle ha det godt. Høye seter og god sikt var som skapt for den gode barnevennlige familiebilen.
Bilen er meget populær som brukt, og mange forhandlere har lister over interesserte kunder. Kvaliteten på Renault har de siste årene forbedret seg radikalt og i alle kollisjonstester kommer Renault Mégane ut som en av de mest sikre i klassen. Mest praktisk og etterspurt i Mégane klassen
er Scénic, en bil som har vært langt foran sin tid.
Pass på
Scénic har ikke flere feil og mangler enn normalbilen. Men det er (som for de fleste brukte biler) helt nødvendig å sjekke elektrisk utstyr grundig. Mange av bilene er levert med masse utstyr – som skal fungere. Det kan koste dyrt å drive med feilsøkning av det elektriske anlegget. I NAFs Bruktbilrapport går det også fram at det på Mégane er mye feil med bremseventilene bak. Sjekk at bilen ikke er noen miljøbombe – katalysatoren skal være i orden og det skal ikke være noen former for eksoslekkasje. Rust er ikke lenger noe problem på franske biler, men ta en ekstra titt etter steinsprutskader foran.
Renault har funnet at feste for tilhenger kan være et svakt ledd. Sjekk det grundig. Priser og tilbud Det er mangel på gode, brukte Scénic. Det betyr høye priser (mange hevder at prisene er for høye). En bil fra årgang 1997 til 1999 har ofte en listepris på godt over 150.000 kroner, mens en ett til tre år gammel bil koster ofte rundt 200.000 kroner.
Problemet er å finne kurante biler. Det har nesten ikke vært bruktimport av Scénic og utvalget er meget lite. Forhandlere setter derfor ekstra pris på bilen, da de vet at de er etterspurt.