-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ikke rart kundene står i kø
Renault Scénic var en sensasjon da den første gang ble presentert i 1996. En virkelig praktisk familiebil med uvanlige løsninger.
Først publisert i BIL 7 - 2004.
Flerbruksbil med komfort og plass, der det særlig var lagt vekt på at de i baksetet skulle ha det godt. Høye seter og god sikt var som skapt for den gode barnevennlige familiebilen.
Bilen er meget populær som brukt, og mange forhandlere har lister over interesserte kunder. Kvaliteten på Renault har de siste årene forbedret seg radikalt og i alle kollisjonstester kommer Renault Mégane ut som en av de mest sikre i klassen. Mest praktisk og etterspurt i Mégane klassen
er Scénic, en bil som har vært langt foran sin tid.
Pass på
Scénic har ikke flere feil og mangler enn normalbilen. Men det er (som for de fleste brukte biler) helt nødvendig å sjekke elektrisk utstyr grundig. Mange av bilene er levert med masse utstyr – som skal fungere. Det kan koste dyrt å drive med feilsøkning av det elektriske anlegget. I NAFs Bruktbilrapport går det også fram at det på Mégane er mye feil med bremseventilene bak. Sjekk at bilen ikke er noen miljøbombe – katalysatoren skal være i orden og det skal ikke være noen former for eksoslekkasje. Rust er ikke lenger noe problem på franske biler, men ta en ekstra titt etter steinsprutskader foran.
Renault har funnet at feste for tilhenger kan være et svakt ledd. Sjekk det grundig. Priser og tilbud Det er mangel på gode, brukte Scénic. Det betyr høye priser (mange hevder at prisene er for høye). En bil fra årgang 1997 til 1999 har ofte en listepris på godt over 150.000 kroner, mens en ett til tre år gammel bil koster ofte rundt 200.000 kroner.
Problemet er å finne kurante biler. Det har nesten ikke vært bruktimport av Scénic og utvalget er meget lite. Forhandlere setter derfor ekstra pris på bilen, da de vet at de er etterspurt.