-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
"Første Buick-truck siden 1923". Truck?
Vi har et litt annet forhold til uttrykket Truck, enn det amerikanerne har. Da Buick presenterte sin første Truck siden 1923 på bilutstillingen i Chicago torsdag, var det ikke akkurat noen lastebil vi så.

Slik markedet er i USA i dag er det ganske nødvendig å kunne levere noe slikt. Buick har opplevd at snittalderen på eierne har vandret i været, nå er den på 67 år. Det skyldes ikke minst at 25% av Buick-eierne har meldt overgang til SUV-biler, og dermed andre merker. Vi kan vel regne med at det er den yngre delen av Buick-befolkningen som har gjort slikt.
Fra tidlig neste år skal den være på markedet. Buick regner med å selge ca. 90.000 av den i året, og siden de har tegnet stor kontrakt med Tiger Woods, som skal være reklamefront for det ærverdige merket, kan vi vel regne med at denne blir profilert som golf-bilen fremfor noen.
Interiøret har tre seterader, der den bakerste foldes helt flat, og midtraden nesten helt flat – det er med andre ord plass til mer enn noen golfkøller der dersom man bare er to. Firehjulsdrift er en selvfølge i denne klassen. Den vil bli bygget ved den samme Ramos Arizpe-fabrikken hvor den nye Pontiac Aztek også skal bygges.
Av Jon Winding-Sørensen