-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BYD Han
Lekker elbil med kort ventetid
Første skipslast med BYD Han er nå på plass i Norge. Importøren har et argument som kan være fristende for kunder med dårlig tålmodighet – de lover nemlig kort leveringstid.
Allerede i løpet av desember får de første kundene utlevert sin nye bil. Siden bilen offisielt ble lansert på Paris-utstillingen i oktober, må dette karakteriseres som en ekstremt rask leveringstid for en ny modell i kontrast til det som ellers er vanlig i bransjen.
BYD-importøren RSA (som også har Suzuki, Isuzu og Maxus i porteføljen) karakteriserer Han som en Sporty og luksuriøs sedan, hvor sikkerhet, ytelser og kvalitetsfølelse har vært sentralt i utviklingen av bilen.
Firehjulsdrift og mye utstyr
Til glede for nordmenn kommer bilen med firehjulsdrift som standard. Den har to elmotorer med kombinert effekt på 509 hestekrefter og maks dreiemoment på hele 700 newtonmeter. Akselerasjonen til 100 km/t er oppgitt til 3,9 sekunder og den potensielle toppfarten er 180 km/t.
Bilen er utstyrt med BYDs patenterte Blade-batteri med en kapasitet på 85,4 kWt og oppgitt rekkevidde er 521 kilometer (WLTP). BYD Han tar 7 kW på AC-lading, og 120 kW på DC-lading. Varmepumpe er standard.
BYD Han er 4.995 mm lang, 1.910 mm bred og 1.495 mm høy over en akselavstand på 292 cm. Bagasjerommet er på 410 liter, og leveres med skiluke som standard. Det plasserer den for eksempel i sjiktet mellom Tesla Model 3 og Model S.
Påkostet interiør
Bilen leveres med eksklusive, premium skinnseter med 8-veisjusterbart førersete og 4-veisjusterbart passasjersete. Både for- og bakseter er oppvarmet og ventilert for ekstra komfort, mens baksetepassasjerer kan også slappe av litt ekstra med elektrisk lenefunksjon.
Baksetepassasjerene får tilgang til egen 7-tommers skjerm innebygd i midtarmlenet, hvor man kan kontrollere temperatur og luftstrøm, panoramasoltaket og et utvalg av ulike atmosfærelys.
Han kommer også med det siste innen infotainment teknologi. Multimediesystemet består blant annet av en 15,6-tommers HD-skjerm, som inneholder flere app- og kjøretøysfunksjoner.
Bilen er utstyrt med Dynaudio Surround Sound System, som består av 12 høyttalere plassert rundt om i bilen.
Velutstyrt
På utstyrslisten finner man videre head-up-display, 360-graders kamera, Vehicle 2 load-funksjon (220V uttak), trådløs mobillader, oppvarmet skinnratt, OTA-funksjon, automatisk fjernlys, “Follow me home”-lys og panorama soltak.
Sikkerheten er også godt ivaretatt, og byr på et fullstendig utvalg av det siste innen førerassistent- og sikkerhetsfunksjoner.
Flere biler på vei
Simen Wøien Christensen, salgssjef i BYD Norge, forteller at responsen på Han har vært stor lenge.
– Mange har ønsket seg Han til Norge, og etter at den første informasjonen ble sluppet tidligere i høst, har responsen vært helt enorm. Alle våre BYD-forhandlere har nå biler tilgjengelig for prøvekjøring, og de første kundene får levert sin bil før nyttår, sier han.
Han forteller at selv om den første ladningen med biler er utsolgt, skal man slippe å vente lenge på bil.
– Alle de 500 bilene som ankommer i år ble forhåndsolgt en god stund før det i det hele tatt var mulig å prøvekjøre bilen. Disse vil leveres til kunder allerede før nyttår. Samtidig har vi bestilt et stort antall biler for levering på nyåret, så det vil være god tilgang på biler innenfor en relativ kort tidsperiode, forteller Christensen.
Pris på BYD Han er fra kr. 569.900, - eks. avgifter. Innføring av moms og vektavgift fra 2023 vil gi en avgiftsøkning på rundt 40.000 kroner.
I vår nybilbase kan du sammenligne priser og data for alle nye biler som selges i Norge.